Dotkni se vědy s 8.C

V průběhu školního roku jsme se rozhodli uspořádat pro děti z prvního stupně program, jehož hlavním cílem bylo ukázat, jak zábavná může být fyzika, přírodověda a chemie. Podle svých schopností a možností jsme se pečlivě připravovali. V pondělí 27. června TO vypuklo a bylo to VELKÉ. Stejně jako naše nervozita a očekávání. Každý z nás měl své úkoly a vůbec nebyly snadné. Zaujmout asi 200 dětí 3. až 5. ročníku po dobu 4 vyučovacích hodin tak, aby se nenudily a bylo to pro ně přínosné.
Ráno jsme se sešli již v 7 hodin, abychom vše připravili a doladili detaily. Celý program byl rozdělen do 4 bloků. Na úvod jsme naladili děti na vědecké téma divadelním představením. Po dobu 20 minut Jan Ámos Komenský s průvodcem navštěvovali významné vědce a občas si odskočili do moderní chemické laboratoře, kde probíhaly efektní chemické pokusy - výbuch sopky, výroba sloní zubní pasty, přeměna vody ve víno a zase ve vodu, důkaz, jak cigarety škodí plicím kuřáků. Scénky s vědci byly vtipné, zpestřené písničkami a tanečkem.
Druhou hodinu se konal ve velké tělocvičně vědecký jarmark. Děti mohly vidět vznášedlo, kelímkový telefon, indukční elektřinu, periskop, zdroj napětí z citrónů, kreslení elektrickým proudem a další. Kromě předvedení jsme se snažili vždy vysvětlit princip pokusu. Třetí blok programu se odehrával již ve třídách a v učebně chemie a biologie. Vyzkoušeli jsme si zde úlohu učitelů. Měli jsme to ulehčené tím, že jsme byli tři na jednu třídu. Na děti čekaly samostatné vědecké aktivity, které jsme jim předvedli a pak už jen dohlíželi a radili.Čtvrťáci sestavovali elektrická zapojení ze stavebnice Boffin, páťáci mikroskopovali a filtrovali...
Čtvrtá hodina už byla volnější. V jednotlivých třídách jsme rozdali velký balící papír a malé papíry, na které děti kreslily a psaly, co nového se dnes dozvěděly. Tím jsme ukončili projekt. Další hodinu jsme se všichni z 8.C sešli v naší třídě a sdělovali si své zážitky, dojmy, pročítali zpětné vazby dětí a užívali si pocit dobře odvedené práce. Byl to náročný, ale vydařený den. Doufáme, že se líbil těm, pro které jsme ho připravovali a že to bylo i poučné. S jistotou ale můžu říct, že pro nás to mělo velký přínos. Vyzkoušeli jsme si nové role: introverti se museli překonat a zahrát si na extroverty, flegmatici se museli pečlivě připravit, hyperaktivní zklidnit, individualisti spolupracovat. A kdo za to všechno může? Naše třídní učitelka Irena Petráňová. Měla největší díl práce a zodpovědnosti, a přesto se pořád usmívala a vtipkovala. Kdybych měl klobouk, tak bych ho smekl.
Za třídu 8.C: Petr Pučil

Fotogalerie

Dotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.CDotkni se vědy s 8.C


 

X

Přihlášení uživatele



Používejte stejné přihlašovací údaje
jako ke svému účtu na školním počítači