Autor: JaKr, 30. 5. 2016, 11:26
Vzhledem k tomu, že i naše škola se účastnila mezinárodního šetření
ICILS 2013, mohly by pro nás být některé zjištěné údaje zajímavé.
Dokument zveřejněný Českou školní inspekcí je k dispozici -ZDE-.
Vyznačené části vyjadřují pouze můj subjektivní pohled na závěry
podstatné pro naši práci. Mohu se samozřejmě mýlit, přesto si
myslím, že některé závěry nejsou logicky správné, přestože jsou
mediálně chytlavé - např. věta na str. 8/9 - z ní vyplývá, že:
"Žáci, kteří používají počítač ve škole podprůměrně, dosahují
vyššího výsledku než žáci, kteří používají počítač nadprůměrně
(ačkoliv jde v tomto případě o výsledek z oblasti digitálního
čtení)." Řekl bych, že logika je opačná, což potvrzují tvrzení
uvedená v kapitole Závěry.
Mgr. Jan Kříž