Autor: Blanka Kalistová, 20. 6. 2023, 10:44
V pátek 16. 6. se konal Den s hendikepem. Deváťáci a učitelé pro nás připravili různá stanoviště. Vše se dělo na tartanovém hřišti, ale později jsme se přesunuli i na asfaltové hřiště. Měli jsme možnost vyzkoušet si např. poznávání vůní a jídel, jet na vozíčku, ... Hodně zajímavá byla možnost popovídat si s Michalem, který je němý a komunikuje přes tabulku s abecedou. Komunikace s ním byla trochu složitější, ale všichni věděli, co nám chtěl říci. Zajímalo ho, jak se jmenujeme, kolik nám je let nebo co rádi děláme. Potom jsme se mohli ptát i my. Prozradil nám spoustu zajímavých věcí o něm. Pak jsme šli na asfaltové hřiště, kde 6.A vytvářela svůj art a my (6.B) zase svůj. Každý na tom nějak pracoval a všichni tam mají něco svého. Měli jsme vytvářet art, kde bude shrnutý náš výlet. Když začalo pršet, vrátili jsme se do třídy a každý shrnul oba dva dny výletu. Pak jsme se rozloučili a výlet byl u konce. Já osobně jsme si užila oba dva dny a byl to super zážitek. Veronika Bauerová, 6.B
Den s hendikepem probíhal 16. 6. v areálu školy. Nejprve jsme s rozdělili do dvojic a poté spojili do čtveřic. Jako první jsme šli na školní zahradu do altánku. V altánku byl pan učitel Švadlena a byl tam hmat. Bylo tam hodně krabic a v nich různé dřevěné tvary a my jsme je podle hmatu museli překreslit. Poté jsme měli přejít nějaký úsek bez bot. Na školní hřišti a na druhé zahradě byla další stanoviště: stopy v písku, restaurace po tmě, jízda na vozíku, obratnost a komunikace, poznávání podle čichu, přenášení vody levou rukou. Nejvíce mě bavila jízda na vozíku, protože jsem si vyzkoušela, jak je to náročné. V 11 hodin jsme se všichni setkali na asfaltovém hřišti a tam jsme malovali vlastním tělem. Celý den mě bavil a poznala jsem, jak je těžké žít s nějakým hendikepem. Zuzana Černá, 6.B
V pátek 16. 6. se konal Den s hendikepem pro 6.A a 6.B. Po areálu školy byly stanoviště, na kterých jsme museli plnit úkoly. Vytvořili jsme si skupiny po čtyřech a šli plnit. Byly tam úkoly o smyslech člověka, třeba jsme si vyzkoušeli, jaké je to být slepý nebo neumět chodit. Zkusili jsme si, jaké je to být člověkem na vozíčku. Mohu říct, bylo to moc těžký a obdivuji lidi, kteří s tím žijou. Také tam byl host, byl to Michal, pán, který nedokázal mluvit a byl na vozíčku. Museli jsme s ním zkusit komunikovat a zjistit o něm zajímavosti. Tento den byl podle mě poučný pro děti a lidi, kteří si myslí, jak lehké to je, ale doopravdy není. Cením si snahy učitelů, kteří to vymysleli a myslím si, že takových dnů by mohlo být více. Viky Šopa, 6.B
Den s hendikepem se mi líbil. Bavilo mě povídat si s Michalem, pochutnal jsem si v restauraci ve tmě. Bylo vtipné přenášet vodu. Zábavné bylo jezdit na vozíčku. Boleli mě nohy, když jsem přecházel přes most nebo jak to mám nazvat, ve kterém byly různé věci. (hmatový chodník). Nejvíce mě bavilo si povídat s Michalem. Už vím, jak to ti lidé mají těžké. Táďa Antoš, 6.A
Den s hendikepem se mi líbil. Bylo to zajímavé, hlavně jízda na vozíčku. Uvědomil jsem si, že vozíčkáři to mají opravdu dost těžké. Bavilo mě povídání s Michalem přes kecátko. Radek Lukeš, 6.A