ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Charakteristika školy


Charakteristika školy

Základní škola Za Nádražím v Českém Krumlově je umístěna uprostřed sídliště v blízkosti vlakového nádraží a konečné zastávky MHD. Je typickou sídlištní školou, která byla postavena současně s panelovým sídlištěm. Vyučování v nově postavené budově bylo zahájeno 4. 9. 1972. Škola je plně organizovaná, obsahuje 3 pavilony s 27 třídami - všechny ročníky mají dvě až tři paralelní třídy.

Součástí školy jsou 2 tělocvičny, hřiště s umělým povrchem ve venkovním sportovním areálu, 2 školní zahrady – jedna z nich pobytová, využívá se nejen jako odpočinková, ale hlavně jako rekreačně učební zóna.
V pavilonu školní jídelny a školní družiny je školní kuchyně s elektronicky řízeným výdejem a v prvním patře je 6 oddělení školní družiny a školního klubu.

Výuka probíhá v kmenových třídách a v 11 odborných učebnách - 2 učebny výpočetní techniky, učebna chemie, učebna přírodopisu se zařízením pro multimediální výchovu, učebna fyziky, pavilonem estetické a pracovní výchovy s učebnou výtvarné výchovy a keramickou dílnou, učebnou hudební výchovy, učebnou pracovních činností a elekrodílnou. Několik dalších běžných učeben je vybaveno interaktivní tabulí nebo interaktivním projektorem s bílou tabulí.
Celá škola je pokryta drátovou i bezdrátovou počítačovou síťí s možností neomezeného připojení k internetu v každém kabinetě a třídě, ve školní družině, školním klubu i v kancelářích. Škola má vlastní webserver a mailserver, prostřednictvím intranetu a webu provozuje rozsáhlý informační systém napojený na systém Bakaláři, který je po částech přístupný učitelům, žákům, rodičům i veřejnosti.

Se souhlasem hygienika je ve škole vybudována školní prodejna potravin pro zajištění prodeje školního mléka a pečiva.
Ve škole probíhá také projekt ovoce do škol. 0voce je vydáváno v objektu školní jídelny, kde je zajištěno předpisové skladování potravin.

Ve škole pracuje cca 70 zaměstnanců, z toho cca 40 učitelů, 6 vychovatelek, 10 provozních zaměstnanců a 8 zaměstnanců ve školní jídelně, některé zaměstnankyně na MD. Ekonomický úsek zajišťuje hospodářka školy. Kvalifikovanost pedagogického sboru je 100%. Personální zajištění vzdělávání je ovlivněno jak stabilizovanou částí pedagogického sboru, tak fluktuací způsobenou nižší věkovou skupinou části pedagogického sboru (mateřská dovolená).

Dlouhodobé projekty a akce
NEŽ ZAZVONÍ -- Příprava na vstup do první třídy – projekt zaměřený na usnadnění vstupu prvňáčků do školy a spolupráci rodičů se školou
PARTNERSTVÍ – prohloubená spolupráce mezi žáky 1. a 9. ročníků
ZÁTOŇ 1 – stmelovací víkendy pro žáky nově se utvářejících šestých tříd
ZÁTOŇ 2 – zážitkový kurz pro žáky 8. ročníku
ABSOLVENTSKÉ PRÁCE ŽÁKŮ 9.TŘÍD
ROZBAL TO – hudebně-interpretační soutěž žáků prvního stupně 
DEN ZEMĚ, DEN STROMŮ, DEN ČESKÉHO KRUMLOVA, ...
PARTNERSKÁ ŠKOLA Hauzenberg - škola se věnuje mezinárodní spolupráci se základní školou v Hauzenbergu, patrnerském městě Českého Krumlova.
SPORTOVNÍ STŘEDISKO se zaměřením na volejbal pro chlapce i dívky - ve spolupráci MŠMT a ČVS byla vytvořena síť sportovních středisek ve vybraných olympijských sportech. Na naší škole bylo zřízeno sportovní středisko chlapců i dívek. V září r. 2012 jsme obdrželi certifikát opravňující užívat titul Partnerská škola ČVS.

Školní poradenské pracoviště
Odborný pedagogicko-psychologický servis zajišťuje školní psycholog, případně v úzké spolupráci PPP v Českém Krumlově. Výchovný poradce zajišťuje profesní orientaci a školní preventista minimální preventivní program.

Spolupráce s rodiči
Spolupráce s rodiči je nedílnou součástí práce pedagogů školy. Rodič je chápán jako partner, který může pozitivně ovlivnit dění ve škole. Školská rada aktivně spolupracuje s vedením školy.

Dále škola spolupracuje i s Regionálním muzeem v Č. Krumlově, Městskou knihovnou, ekocentrem Šípek. Úzká spolupráce je s PPP a Spirálou, stejně tak i s Policií ČR A Městskou policií.

Časové rozvržení vlastního hodnocení školy

Vlastní hodnocení škola provádí v intervalech daných právními předpisy.
Do konce září daného školního roku stanoví škola oblasti, pro které provede vlastní hodnocení. Projedná tento návrh na pedagogické radě a schválí plán provedení autoevaluace.
Pracovní skupiny stanoví konkrétní postup při zjišťování dat, pracovní týmy vyhodnotí svou oblast hodnocení, na jejich základě je sestavena autoevaluační zpráva, která je projednána pedagogickou radou.