Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Informatika
Bezpečnost na internetu a práce v sítiDotace učebního bloku:
2
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Desatero pro žáky a pro rodiče |
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Přihlášení do IS školy |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Výchova k občanství 6. ročník Život ve škole | |||||||||||
Počítače a operační systémDotace učebního bloku:
2
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Obsluha osobního počítače a periferií |
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
Funkce operačního systému |
|||||||||||
Práce s datyDotace učebního bloku:
6
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
práce v textovém editoru práce s daty v tabulce |
Proč se učit psát všemi desetiDotace učebního bloku:
1
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák: |
- odlišnosti psaní: ruční / psací stroj / klávesnice PC
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
| |||||||||||
Zásady ergonomieDotace učebního bloku:
1
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
- rizikové faktory psaní na klávesnici PC
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
| |||||||||||
Orientace na klávesniciDotace učebního bloku:
1
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
- části klávesnice - numerická klávesnice |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
| |||||||||||
Základní prstokladDotace učebního bloku:
1
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
- alfanumerická klávesnice |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Psychohygiena
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
| |||||||||||
Psaní v textovém editoruDotace učebního bloku:
22
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
- aplikace dovedností při psaní v textovém editoru (TE) |
