ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Německý jazyk


Ivana Severová, 3  týdně, V
Uvedení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozlišuje grafickou a mluvenou podobu slova
  • používá abecední slovník učebnice

Slovní zásoba

- pozdravy
- barvy
- čísla 1 - 10
- abeceda
- výslovnost
- dny v týdnu

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

3. ročník

Čísla a početní operace do 1 000

MetodyPostupyFormy práce

frontální pokusy dle učiva a vybavení kabinetu

práce s informacemi

internet, encyklopedie, odborná literatura
učebnice, historické mapy, časopisy, internet, odborná literatura, historické dokumenty
archivy, muzea, galerie, historické expozice, knihovny, kulturní památky

samostatné pozorování

skupinová práce

pracovní listy
s využitím modelů a pracovních listů
s využitím přírodnin a pracovních listů
s využitím pomůcek, přístrojů a měřidel, pracovních listů, odborné literatury, počítačových a výukových programů a internetu

Osobní údaje
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozlišuje grafickou a mluvenou podobu slova
  • používá dvojjazyčný slovník (v učebnici a elektronické podobě)
  • používá abecední slovník učebnice
  • vyplní základní údaje o sobě do formulářů

Slovní zásoba

- představení osoby
- osobní údaje
 

Gramatika

- časování pravidelných sloves
- časování slovesa sein a mögen
- zápor nicht
- stavba věty jednoduché

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Sebepoznání a sebepojetí

Moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • rozlišuje grafickou a mluvenou podobu slova
  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- členové rodiny
- základní přídavná jména


Gramatika
- určitý člen
- osobní a přivlastňovací zájmena
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Kreativita

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Moji přátelé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- koníčky
- tázací zájmena

Gramatika

- předložka um při určování času
- rozdíl mezi Uhr x Stunde
- otázky uvozené tázacími zájmeny
- další přivlastňovací zájmena

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

4. ročník

Závislosti, vztahy a práce s daty

Matematika

4. ročník

Čísla a početní operace do 1 000 000

Vlastivěda

4. ročník

lidé a čas

Vlastivěda

4. ročník

místo, kde žijeme

Škola
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
  • vyžádá jednoduchou informaci

Slovní zásoba

- předměty ve školní tašce + hodící se přídavná jména
- pokyny ve škole


Gramatika

- neurčitý člen

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Rozvoj schopností poznávání

Seberegulace a sebeorganizace

Kreativita

Kooperace a kompetice

Moje koníčky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • používá dvojjazyčný slovník (v učebnici a elektronické podobě)
  • sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení

Slovní zásoba

- slovesa týkající se koníčků
- pojmenování sportů, hudebních nástrojů a dalších koníčků

Gramatika

- časování sloves
- předložka am ve spojení se dny v týdnu
- zpodstatnělá slovesa

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Přírodověda

4. ročník

rozmanitost přírody

Počítač
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • používá dvojjazyčný slovník (v učebnici a elektronické podobě)
  • sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení

Slovní zásoba

- počítač
- zvířata

Gramatika

- časování slovesa haben ve všech osobách
- určitý a neurčitý člen ve 4. pádě
- zápor kein

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Rozvoj schopností poznávání

Přírodověda

4. ročník

rozmanitost přírody

Kde a kdy
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyslovuje a čte foneticky správně v přiměřeném rozsahu jeho slovní zásoby
  • pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
  • rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje

Slovní zásoba

- budovy ve městě
- číslovky 11 - 100
- měsíce
- roční období

Gramatika

- předložka in se 3. pádem podstatných jmen
- hodiny
- množné číslo vybraných podstatných jmen
- předložky pojící se se dny v týdnu a ročními obdobími

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Kreativita

Poznávání lidí

Mezilidské vztahy

Komunikace

Kooperace a kompetice

Prázdniny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • pochopí obsah a smysl jednoduché, pomalé a pečlivě vyslovované konverzace dvou osob s dostatkem času pro porozumění
  • vyplní základní údaje o sobě do formulářů
  • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace
  • obměňuje různá slova v textu
  • odvodí pravděpodobný výnam slov z kontextu

Slovní zásoba

- státy Evropy
- cestování

Gramatika

- časování sloves möchten a fahren
- předložky nach a in ve spojení se státy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Sebepoznání a sebepojetí

Kreativita

Poznávání lidí

Mezilidské vztahy

Komunikace

Kooperace a kompetice