ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 14.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

5. ročník


Anglický jazyk


Markéta Syllová, 3  týdně, P
Nakupování
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

Slovní zásoba

- ceny
- nákupní fráze
- jména obchodů

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

5. ročník

komunikační a slohová výchova

Matematika

5. ročník

Čísla a početní operace v oboru přirozených čísel

Narozeniny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat

Slovní zásoba

- jména měsíců
- narozeninová oslava

 

Gramatika

- číslovky řadové
- datum
- minulý čas slovesa to be 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Hudební výchova

5. ročník

vokální činnosti

Prázdniny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • vyplní osobní údaje do formuláře

Slovní zásoba

- prázdninové aktivity
- země, národnosti, kontinenty

Gramatika

- budoucí čas I am going to...

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Vlastivěda

5. ročník

místo, kde žijeme

Zvířata
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textům běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • sdělí jednoduchým zp§sobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat

Slovní zásoba

- zvířata na farmě a  v zoo
- místa, kde žijí

 

Gramatika.

- minulý čas slovesa to have

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Přírodověda

5. ročník

rozmanitost přírody

Vlastivěda

5. ročník

místo, kde žijeme

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
  • 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
  • 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
  • 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
  • 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence pracovní
  • 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
  • 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.