ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Anglický jazyk


Renata Prokopová, 3  týdně, P
Moje koníčky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje různá slova v textu
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- slovesa popisující různé schopnosti
- sport
- hudební nástroje

Gramatika

- can, can´t (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

4. ročník

komunikační a slohová výchova

Přírodověda

4. ročník

rozmanitost přírody

Moje oblíbené jídlo a pití
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje různá slova v textu
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- jídlo a pití

Gramatika

- to like (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Pracovní činnosti

4. ročník

příprava pokrmů

Činnosti ve volném čase
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
  • obměňuje různá slova v textu
  • aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- koníčky
- materiály ke čtení
- roční období
- počasí

Gramatika

- přítomný čas prostý ( úvod )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Moje škola
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
  • aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci

Slovní zásoba

- školní předměty
- časový rozvrh
- hodiny


Gramatika

- časové předložky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

4. ročník

komunikační a slohová výchova

Výtvarná výchova

4. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Vlastivěda

5. ročník

místo, kde žijeme

Oblečení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
  • aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci

Slovní zásoba

- druhy oblečení

Gramatika

vazba I'm wearing

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Výtvarná výchova

4. ročník

Člověk

Lidé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
  • obměňuje různá slova v textu
  • aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba
- zaměstnání
- aktivity

Gramatika

- přítomný čas průběhový ( úvod )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Poznávání lidí

Rozvoj schopností poznávání

Přírodověda

5. ročník

Člověk a jeho zdraví

Vlastivěda

5. ročník

lidé kolem nás

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 5. S pomocí učitele poznává, které způsoby učení mu vyhovují a přednostně je používá.
  • 5. Přijme pomoc při odstraňování chyb a jejich předcházení, respektuje i chyby ostatních.
Kompetence sociální a personální
  • 5. Aktivně přijme svou roli ve skupině.
  • 5. Oceňuje úspěchy druhých.