Učební osnovy
4. ročník
Anglický jazyk
Renata Prokopová,
3 týdně, P
Moje koníčky
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
- čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
- obměňuje různá slova v textu
- zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem
|
Slovní zásoba
- slovesa popisující různé schopnosti
- sport
- hudební nástroje
Gramatika
- can, can´t (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura
4. ročník
komunikační a slohová výchova
|
Přírodověda
4. ročník
rozmanitost přírody
|
Moje oblíbené jídlo a pití
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
- obměňuje různá slova v textu
- zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem
|
Slovní zásoba
- jídlo a pití
Gramatika
- to like (kladná a záporná věta, otázky, krátké odpovědi)
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Pracovní činnosti
4. ročník
příprava pokrmů
| |
Činnosti ve volném čase
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
- obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
- obměňuje různá slova v textu
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
- zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem
|
Slovní zásoba
- koníčky
- materiály ke čtení
- roční období
- počasí
Gramatika
- přítomný čas prostý ( úvod )
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
| | |
Moje škola
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
- obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
|
Slovní zásoba
- školní předměty
- časový rozvrh
- hodiny
Gramatika
- časové předložky
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura
4. ročník
komunikační a slohová výchova
Výtvarná výchova
4. ročník
Svět, ve kterém žijeme
|
Vlastivěda
5. ročník
místo, kde žijeme
|
Oblečení
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
- obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
|
Slovní zásoba
- druhy oblečení
Gramatika
vazba I'm wearing
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Výtvarná výchova
4. ročník
Člověk
| |
Lidé
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
- rozumí obsahu a smyslu při použití různých jednoduchých materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
- pracuje s jednoduchými materiály (časopisy, obrazovými a poslechovými materiály) a používá je při své práci
- čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- čte nahlas jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
- hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
- sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- sestaví správně jednoduché písemné sdělení (krátký text) a vytvoří odpověď na určité sdělení
- reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
- obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
- obměňuje různá slova v textu
- aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci
- zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem
|
Slovní zásoba
- zaměstnání
- aktivity
Gramatika
- přítomný čas průběhový ( úvod )
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita
Lidské vztahy
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
Evropa a svět nás zajímá
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
| |
Přírodověda
5. ročník
Člověk a jeho zdraví
Vlastivěda
5. ročník
lidé kolem nás
|
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. S pomocí učitele poznává, které způsoby učení mu vyhovují a přednostně je používá.
- 5. Přijme pomoc při odstraňování chyb a jejich předcházení, respektuje i chyby ostatních.
Kompetence sociální a personální
- 5. Aktivně přijme svou roli ve skupině.
- 5. Oceňuje úspěchy druhých.