ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 14.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Já a moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova

Rozšiřujeme si slovní zásobu na téma já a moje rodina, škola a naše zájmy. Opakujeme názvy ročních období a měsíců v roce. Moje denní rutina, jak pomáhám doma rodičům, téma moje narozeniny a jak je obvykle slavím.

Řadové číslovky a datumy
Přítomný čas prostý
Frekvenční příslovce
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Komunikační a slohová výchova

Svět zvířat
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Procvičujeme si slovní zásobu týkající se světa zvířat (názvy domácích zvířat a jejich mláďat, volně žijících zvířat, jejich popis a popis prostředí, ve kterém žijí, zajímavosti ze světa zvířat, moje oblíbené zvíře)

Přítomný čas průběhový a jeho kombinace s přítomným časem prostým
Kolik je hodin?
Zájmena osobní a zájmena ve funkci předmětu
Modální slovesa - must

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Literární výchova

Přírodopis

7. ročník

Bezobratlí živočichové

Přírodopis

7. ročník

Obratlovci

Prázdniny a cestování
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je
  • používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova

Učíme se slovní zásobu týkající se cestování - kam můžeme jet na dovolenou, způsoby dopravy, co vše potřebuji k cestování, problémy, kzeré nás mohou na cestě potkat

Minulý čas prostý sloves pravidelných a nepravidelných
Učíme se napsat pohlednici z dovolené

Jídlo
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Rozšiřujeme si a procvičujeme slovní zásobu, která se vztahuje k tematickému okruhu jídlo, stravovací návyky a objednávka v restauraci


Počitatelná a nepočit. podst. jména
Použití členů určitých a neurčitých včetně výrazů vyjadřujících množství

Tvoříme jídelní lístek
Procvičujeme rozhovory v restauraci
Věnujeme se tematice vaření a receptům
Nákup potravin

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova ke zdraví

7. ročník

Změny v životě člověka

Výchova ke zdraví

7. ročník

Výživa, zdraví a hygiena

Pracovní činnosti

7. ročník

Příprava pokrmů

Země, ve které žiji
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Tematickým okruhem, kterému se věnujeme a v rámci něhož procvičujeme příslušnou slovní zásobu, jsou reálie anglicky mluvících zemí v porovnání s reáliemi České republiky, město v kontrastu k přírodě a počasí 
 

Číslovky 0 - 1 000 000
Přídavná jména a jejich stupňování
 

Zabýváme se reáliemi VB a USA v porovnání s naší zemí
Svět rekordů - různé oblasti
Jaké je dneska počasí?

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova k občanství

7. ročník

Člověk mezi lidmi

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Přírodní bohatství

Zeměpis

7. ročník

Austrálie

Zeměpis

7. ročník

Amerika

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Výchova k občanství

7. ročník

Přírodní bohatství

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Člověk mezi lidmi

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Volný čas
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

Věnujeme se slovní zásobě k tematickým okruhům volný čas, kultura (kino, divadlo, hudba, knihy, žánry, ...), média (TV, noviny, radio, ...),


Budoucí čas vyjádřený pomocí going to
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Komunikační a slohová výchova

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.