ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 14.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Německý jazyk


Lucie Holubová, 2  týdně, P
Uvedení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyžádá jednoduchou informaci
  • vyplní základní údaje o sobě do formulářů

Slovní zásoba

- pozdravy
- barvy
- čísla 1 - 20
- abeceda
- výslovnost
- dny v týdnu

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Matematika

3. ročník

Čísla a početní operace do 1 000

MetodyPostupyFormy práce

frontální pokusy dle učiva a vybavení kabinetu

práce s informacemi

internet, encyklopedie, odborná literatura
učebnice, historické mapy, časopisy, internet, odborná literatura, historické dokumenty
archivy, muzea, galerie, historické expozice, knihovny, kulturní památky

samostatné pozorování

skupinová práce

pracovní listy
s využitím modelů a pracovních listů
s využitím přírodnin a pracovních listů
s využitím pomůcek, přístrojů a měřidel, pracovních listů, odborné literatury, počítačových a výukových programů a internetu

Osobní údaje
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyplní základní údaje o sobě do formulářů

Slovní zásoba

- představení osoby
- osobní údaje
 

Gramatika

- časování pravidelných sloves
- časování slovesa sein a mögen
- zápor nicht, nein
- stavba věty jednoduché

Moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- členové rodiny
- základní přídavná jména


Gramatika
- určitý člen
- osobní a přivlastňovací zájmena mein, dein
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Prvouka

3. ročník

Lidé kolem nás

Moji přátelé
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
  • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

Slovní zásoba

- koníčky
- tázací zájmena

Gramatika

- předložka um při určování času
- rozdíl mezi Uhr x Stunde
- otázky uvozené tázacími zájmeny
- další přivlastňovací zájmena

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Matematika

4. ročník

Závislosti, vztahy a práce s daty

Matematika

4. ročník

Čísla a početní operace do 1 000 000

Vlastivěda

4. ročník

lidé a čas

Vlastivěda

4. ročník

místo, kde žijeme

Škola
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
  • vyžádá jednoduchou informaci

Slovní zásoba

- školní pomůcky

- pojmy spojené se školou
- pokyny ve škole


Gramatika

- neurčitý člen

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence komunikativní
  • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence sociální a personální
  • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.