Učební osnovy
6. ročník
Anglický jazyk
Aneta Sukdoláková,
3+1 týdně, P
Rodina
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- rozumí jednoduchým pokynům učitele při práci ve třídě a umí na ně reagovat
- rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
|
Procvičení a rozšíření slovní zásoby k tématickým okruhům - rodina (názvy členů rodiny, popis vzhledu), domov a koníčky
Základní konverzační fráze - poskytování osobních informací
Plurály
Základní číslovky 0 - 100
Členy a/an
Přivlastňování
fráze There is/are pro jednoduchý popis
Zájmena osobní, přivlastňovací
Sloveso být a mít
|
Můj svět
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
- dokáže ústně představit sebe, svou rodinu, koníčky a mluví o běžných situacích týkajících se školy
- rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
- písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty
|
Rozšíření a procvičení slovní zásoby k tematickým okruhům - škola (popis školy, školního rozvrhu), volný čas, sport, domácí mazlíčci
Sloveso have got
|
Můj den
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
- dokáže ústně představit sebe, svou rodinu, koníčky a mluví o běžných situacích týkajících se školy
- rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
- písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty
|
Rozvíjíme slovní zásobu týkající se domova, rodiny, školy a volnočasových aktivit
Kolik je hodin? - určování času
Přítomný čas prostý
Časové předložky
|
Místo,kde žiji
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
- písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty
|
Procvičujeme a rozšiřujeme si slovní zásobu k tematickým okruhům - dům, byt (názvy místností, druh nábytku), místa a budovy ve městě
Vazba There is/There are
Předložky místa
Popis města a základní instrukce k určení směru
Modální slovesa can/can´t
|
Lidé
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
- rozumí krátkým a jednoduchým textům v učebnici, vyhledá v nich požadované informace
- písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty
|
Procvičujeme slovní zásobu týkající se popisu vzhledu člověka, názvy oblečení, učíme se základní fráze při nakupování
Přítomný čas průběhový a jeho kombinace s prostým
Užitečné fráze využitelné při nakupování - rozhovory v obchodě
|
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.