Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Výchova k občanství
Vztahy mezi lidmi
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
principy chování ve společnosti, život ve škole rodina, manželství, tradice
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohová výchova Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Zeměpis 6. ročník Země jako vesmírné těleso |
Zeměpis 6. ročník Země jako vesmírné těleso |
||||||||||
| Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
|
skupinová práce pracovní listy - vánoční a velikonoční zvyky | |||||||||||
Naše vlast
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
znaky státu státní symboly a jejich užití státní svátky a významné dny, osobnosti naší historie a současnoti, ochrana kulturního dědictví |
||||||||||
| Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
|
projektové vyučování Rodina - svatební obřad | |||||||||||
Moje okolí
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
zvláštnosti regionu, přírodní a kulturní památky, život v obci (Český Krumlov) |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Praktické činnosti 6. ročník Práce se dřevem |
|||||||||||
| Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
|
krátkodobé projekty
| |||||||||||
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Vysvětlí smysl toho, proč si osvojuje a zpracovává různé druhy poznatků a dovedností a jak by se daly využít v dalším studiu i v bůžném životě.
Kompetence komunikativní
- 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
- 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
Kompetence občanské
- 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
- 9. Sleduje a vybírá si kulturní události nejen v místě školy a bydliště, ale i v rámci regionu; zvažuje jejich kvalitu.
