Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
2. ročník
Informatika
1. základy ovládání PCDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- myš
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
|
1. ovládání jednoduchého výukového SWDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
práce s výukovými SW pro daný věk |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Chytré dítě
Slabikář Matematika pro 1. ročník Veselá Beruška www.alik.cz Abeceda zvířátek |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
Seberegulace a sebeorganizace
Komunikace
Kooperace a kompetice
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Jazyková výchova Matematika 1. ročník Čísla a početní operace do 20 Prvouka 1. ročník Místo, kde žijeme Prvouka 1. ročník Rozmanitost přírody Hudební výchova 1. ročník poslechové činnosti |
1. jednoduchá práce s textemDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
píše slova, jednoduché věty
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Sebepoznání a sebepojetí
Komunikace
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Jazyková výchova |
1. jednoduchá práce s grafikouDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- v malování či kreslení vytvoří obrázky(grafomotorika) |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
malování a kreslení pro děti
Dětské grafické studio klipart |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
|
Prvouka 1. ročník Místo, kde žijeme Prvouka 1. ročník Rozmanitost přírody Výtvarná výchova 1. ročník Příroda a její proměny Výtvarná výchova 1. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 1. ročník Svět fantazie |
1. orientace na školním webuDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
najde si servis pro žáky
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí
Komunikace
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
|
Český jazyk a literatura 1. ročník Komunikační výchova a sloh Prvouka 1. ročník Místo, kde žijeme Prvouka 1. ročník Lidé kolem nás |
2. základy ovládání textového editoruDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- použití jednoduchého textového editoru
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Kreativita
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Stavba mediálních sdělení
Tvorba mediálního sdělení
|
2. základy ovládání grafického editoruDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- ovládání jednoduchého gtrafického editoru
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Vnímání autora mediálních sdělení
Tvorba mediálního sdělení
|
2. bezpečnost na internetu a v sítiDotace učebního bloku:
4
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Desatero pro žáky
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
podpora na informačním systému (webových stránkách) školy
prostřednictvím dětí jsou s bezpečností seznamováni i rodiče |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Seberegulace a sebeorganizace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás |
2. komunikace na internetuDotace učebního bloku:
8
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- bezpečnostní zásady
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá
|
2. orientace na internetuDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vyhledání informací na webu školy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace
Poznávání lidí
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
Fungování a vliv médií ve společnosti
|
2. užití výukového SWDotace učebního bloku:
6
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- orientace v operačním systému (dokument, složka, odkaz, plocha)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
|
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
- 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence k řešení problémů
- 3. Pod vedením učitele v rámci svých možností vyzkouší zvolené řešení ve skutečnosti.
- 3. Posoudí s pomocí učitele, zda jeho výsledné řešení dává smysl.
Kompetence sociální a personální
- 3. Požádá o to, co potřebuje.
- 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
Kompetence pracovní
- 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
- 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.