ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

2. ročník


Informatika


Zdeněk Boček, 0+1  týdně, P
1. základy ovládání PC
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se na klávesnici osobního počítače
    používá základní klávesy
    používá abecedu a číslice
  • zvládá jednoduchou práci s myší
  • uplatňuje bezpečnostní a hygienické pracovní návyky

- myš
- klávesnice
- interaktivní tabule
- přihlašování k síťovému účtu
- bezpečnost při práci s počítačem
- hygienické a pracovní návyky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

1. ovládání jednoduchého výukového SW
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • uplatňuje bezpečnostní a hygienické pracovní návyky
  • seznámí se s internetovými stránkami podporující výuku
    na doporučení učitele

práce s výukovými SW pro daný věk

Komentář
Chytré dítě
Slabikář
Matematika pro 1. ročník
Veselá Beruška
www.alik.cz
Abeceda zvířátek
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Komunikace

Kooperace a kompetice

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Český jazyk a literatura

1. ročník

Jazyková výchova

Matematika

1. ročník

Čísla a početní operace do 20

Prvouka

1. ročník

Místo, kde žijeme

Prvouka

1. ročník

Rozmanitost přírody

Hudební výchova

1. ročník

poslechové činnosti

1. jednoduchá práce s textem
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se na klávesnici osobního počítače
    používá základní klávesy
    používá abecedu a číslice
  • zvládá jednoduchou práci s myší

píše slova, jednoduché věty

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Sebepoznání a sebepojetí

Komunikace

Český jazyk a literatura

1. ročník

Jazyková výchova

1. jednoduchá práce s grafikou
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se na klávesnici osobního počítače
    používá základní klávesy
    používá abecedu a číslice
  • zvládá jednoduchou práci s myší
  • seznámí se s internetovými stránkami podporující výuku
    na doporučení učitele
  • vytvoří obrázek v malování či kreslení pro děti na dané téma

- v malování či kreslení vytvoří obrázky(grafomotorika)

Komentář
malování a kreslení pro děti
Dětské grafické studio
klipart
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Prvouka

1. ročník

Místo, kde žijeme

Prvouka

1. ročník

Rozmanitost přírody

Výtvarná výchova

1. ročník

Příroda a její proměny

Výtvarná výchova

1. ročník

Svět, ve kterém žijeme

Výtvarná výchova

1. ročník

Svět fantazie

1. orientace na školním webu
Dotace učebního bloku:   4
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se na školním webu
  • uplatňuje bezpečnostní a hygienické pracovní návyky

najde si servis pro žáky
prohlédne si aktuality

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Poznávání lidí

Komunikace

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

Český jazyk a literatura

1. ročník

Komunikační výchova a sloh

Prvouka

1. ročník

Místo, kde žijeme

Prvouka

1. ročník

Lidé kolem nás

2. základy ovládání textového editoru
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • napíše text v jednoduchém textovém editoru

- použití jednoduchého textového editoru
- zásady úprav pro tisk

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Kreativita

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Stavba mediálních sdělení

Tvorba mediálního sdělení

2. základy ovládání grafického editoru
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • používá vhodné počítačové programy
  • vytvoří jednoduchý obrázek v programu Malování

- ovládání jednoduchého gtrafického editoru
- vložení, kopírování, úpravy obrázků
- export, tisk

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Vnímání autora mediálních sdělení

Tvorba mediálního sdělení

2. bezpečnost na internetu a v síti
Dotace učebního bloku:   4
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • uplatňuje bezpečnostní a hygienické pracovní návyky

Desatero pro žáky
Desatero pro rodiče

Komentář
podpora na informačním systému (webových stránkách) školy
prostřednictvím dětí jsou s bezpečností seznamováni i rodiče
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Seberegulace a sebeorganizace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Vlastivěda

5. ročník

lidé kolem nás

2. komunikace na internetu
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • používá vhodné počítačové programy
  • uplatňuje bezpečnostní a hygienické pracovní návyky

- bezpečnostní zásady
- založení a správa účtů
- zásady užívání e-mailu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

2. orientace na internetu
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • používá vhodné počítačové programy
  • uplatňuje bezpečnostní a hygienické pracovní návyky

- vyhledání informací na webu školy
- ověření relevance informací (aktuálnost, věrohodnost)
- další použití vyhledaných informací

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Seberegulace a sebeorganizace

Poznávání lidí

Komunikace

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

Fungování a vliv médií ve společnosti

2. užití výukového SW
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • používá vhodné počítačové programy

- orientace v operačním systému (dokument, složka, odkaz, plocha)
- funkce operačního systému (tisk, ukládání dat v PC a v síti)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
  • 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
  • 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence k řešení problémů
  • 3. Pod vedením učitele v rámci svých možností vyzkouší zvolené řešení ve skutečnosti.
  • 3. Posoudí s pomocí učitele, zda jeho výsledné řešení dává smysl.
Kompetence sociální a personální
  • 3. Požádá o to, co potřebuje.
  • 3. Nabízí svou pomoc v případě potřeby - ochotně vyhoví při žádosti o pomoc.
Kompetence pracovní
  • 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
  • 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.