Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
2. ročník
Výtvarná výchova
Příroda a její proměny
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Kreativita
Komunikace
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy
Základní podmínky života
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Vztah člověka k prostředí
|
Prvouka 2. ročník Rozmanitost přírody Hudební výchova 2. ročník poslechové činnosti Hudební výchova 2. ročník vokální činnosti |
Prvouka 2. ročník Rozmanitost přírody Prvouka 2. ročník Místo, kde žijeme |
Člověk
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Poznávání lidí
Psychohygiena
Kreativita
Mezilidské vztahy
Komunikace
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
|
Prvouka 2. ročník Lidé kolem nás Prvouka 2. ročník Lidé a čas |
Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
Kulturní diference
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy
Kreativita
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Český jazyk a literatura 2. ročník Literární výchova Prvouka 2. ročník Lidé kolem nás Prvouka 2. ročník Místo, kde žijeme |
Prvouka 2. ročník Člověk a jeho zdraví Prvouka 2. ročník Lidé kolem nás Prvouka 2. ročník Lidé a čas Prvouka 2. ročník Místo, kde žijeme |
Svět fantazie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
|
Matematika 2. ročník Geometrie v rovině a prostoru Hudební výchova 2. ročník poslechové činnosti |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
- 3. Dodržuje zavedený režim třídy při učení, rozvrhne si práci a odpočinek.
- 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
- 3. Vyhledá pomoc, pokud ji potřebuje, učí se pracovat s chybou.
- 3. Při vypracování úkolu dodržuje předem daná kriteria (úprava, rozsah, správnost…).
- 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence komunikativní
- 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.
Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.
- 3. Hájí svůj názor na věc.
Kompetence sociální a personální
- 3. Požádá o to, co potřebuje.
- 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
- 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
- 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
- 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
- 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
- 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
- 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
- 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.
- 3. Snaží se šetřit životní prostředí (šetří materiál, energii…).
- 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.
- 3. Snaží se najít příčiny úspěchu a neúspěchu.