ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

2. ročník


Výtvarná výchova


Lenka Korčáková, 1  týdně, P
Příroda a její proměny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Žák používá ve své vlastní tvorbě linie, tvary, barvy a objekty za pomoci různých výtvarných technik.
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností
  • Zdůvodňuje, komunikuje s ostatními o svém i jejich výtvoru

barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
hra s linií , vedení linie v různých materiálech-odlehčení
- přítlak
rozvíjení citu pro prostor
přírodní tvary a barvy-otisk
-frotáž
zátiší s…
modelování, poznávání rozmanitosti tvarů i obecných zákonitostí stavby těla živočichů
vytrhávání, stříhání a lepení
kompozice plochy s geometrickými prvky
výtvarné vyjádření postojů a vjemů ke skutečnosti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Kreativita

Komunikace

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

Základní podmínky života

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

Vztah člověka k prostředí

Prvouka

2. ročník

Rozmanitost přírody

Hudební výchova

2. ročník

poslechové činnosti

Hudební výchova

2. ročník

vokální činnosti

Prvouka

2. ročník

Rozmanitost přírody

Prvouka

2. ročník

Místo, kde žijeme

Člověk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Žák používá ve své vlastní tvorbě linie, tvary, barvy a objekty za pomoci různých výtvarných technik.
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností
  • Zdůvodňuje, komunikuje s ostatními o svém i jejich výtvoru

barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
hra s linií , vedení linie v různých materiálech-odlehčení
- přítlak
rozvíjení citu pro prostor
přírodní tvary a barvy-otisk
-frotáž
modelování, poznávání rozmanitosti tvarů i obecných zákonitostí stavby těla
vytrhávání, stříhání a lepení
kompozice plochy s geometrickými prvky
výtvarné vyjádření postojů a vjemů ke skutečnosti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Poznávání lidí

Psychohygiena

Kreativita

Mezilidské vztahy

Komunikace

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

Prvouka

2. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

2. ročník

Lidé a čas

Svět, ve kterém žijeme
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Žák používá ve své vlastní tvorbě linie, tvary, barvy a objekty za pomoci různých výtvarných technik.
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností
  • Zdůvodňuje, komunikuje s ostatními o svém i jejich výtvoru

barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
hra s linií , vedení linie v různých materiálech
rozvíjení citu pro prostor
přírodní tvary a barvy
zátiší s…
vytrhávání, stříhání a lepení
kompozice plochy s geometrickými prvky
výtvarné vyjádření postojů a vjemů ke skutečnosti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

Kulturní diference

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Kreativita

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Rozvoj schopností poznávání

Český jazyk a literatura

2. ročník

Literární výchova

Prvouka

2. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

2. ročník

Místo, kde žijeme

Prvouka

2. ročník

Člověk a jeho zdraví

Prvouka

2. ročník

Lidé kolem nás

Prvouka

2. ročník

Lidé a čas

Prvouka

2. ročník

Místo, kde žijeme

Svět fantazie
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Žák používá ve své vlastní tvorbě linie, tvary, barvy a objekty za pomoci různých výtvarných technik.
  • V tvorbě uplatňuje plošné i prostorové uspořádání linií, tvarů a barev
  • Podle svých schopností vytváří různá výtvarná zobrazení, porovnává různé výtvory, inspiruje se jimi a tím nabývá výtvarných zkušeností
  • Zdůvodňuje, komunikuje s ostatními o svém i jejich výtvoru

barevné kontrasty, míchání barev-odstíny, sytost barvy-rozlévání a rozpíjení barev
hra s linií , vedení linie v různých materiálech
rozvíjení citu pro prostor
používání přírodních a netradičních materiálů
vytrhávání, stříhání a lepení
kompozice plochy s geometrickými prvky
výtvarné vyjádření fantaz. představ dětí

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Matematika

2. ročník

Geometrie v rovině a prostoru

Hudební výchova

2. ročník

poslechové činnosti

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 3. Pod vedením uč. se seznamuje s různými způsoby učení.
  • 3. Dodržuje zavedený režim třídy při učení, rozvrhne si práci a odpočinek.
  • 3. Aktivně zasahuje do výuky, při nejasnostech požádá o vysvětlení či doplnění informací.
  • 3. Vyhledá pomoc, pokud ji potřebuje, učí se pracovat s chybou.
  • 3. Při vypracování úkolu dodržuje předem daná kriteria (úprava, rozsah, správnost…).
  • 3. S pomocí dospělého se učí dojít k cíli plněním dílčích kroků.
Kompetence komunikativní
  • 3. K vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.

    Např. grafické znázornění nějaké situace, matematický jazyk.

  • 3. Hájí svůj názor na věc.
Kompetence sociální a personální
  • 3. Požádá o to, co potřebuje.
  • 3. Pod vedením spoluvytváří a respektuje pravidla práce ve skupině.
  • 3. Dodržuje pravidla ve skupině.
  • 3. Zeptá se a poradí se s dospělými.
Kompetence občanské
  • 3. Vyslechne názor druhých až do konce, neposmívá se
  • 3. S pomocí učitele řeší konfliktní situace, nezačíná útoky na druhé, ani se jich nezúčastní.
Kompetence pracovní
  • 3. S pomocí učitele vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu.
  • 3. Za pomoci učitele pracuje podle jednoduchého návodu, snaží se zaznamenat pracovní postup.
  • 3. Učí se dodržovat bezpečnost práce a hygienu na pracovišti.
  • 3. Snaží se šetřit životní prostředí (šetří materiál, energii…).
  • 3. S pomocí učitele nebo spolužáků zhodnotí práci vlastní i ostatních.
  • 3. Snaží se najít příčiny úspěchu a neúspěchu.