Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
9. ročník
Anglický jazyk
Problémy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Procvičujeme a rozšiřujeme slovní zásobu na téma škola, každodenní problémy a dodržování jistých pravidel. Dotkneme se i tematiky našeho zdraví. Modální slovesa a jejich opisy |
Zajímavosti kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Tematika volného času, zájmových aktivit, lidského života, osobních zkušeností. Číslovky |
Čím budu
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičujeme si a rozšiřujeme slovní zásobu na téma volný čas a volnočasové aktivity, škola, povolání, charakterové vlastnosti člověka Opakování dosud probraných časů přítomných, minulých, budoucí a předpřítomný čas Tematika pracovních zkušeností a otázka toho, čím bych chtěl/a být v souvislosti s osobními vlastnostmi a schopnostmi
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Psychohygiena
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Výchova k občanství 9. ročník Člověk hledající svět Výchova k občanství 9. ročník Ekonomika, ekonomie Profesní orientace 8. ročník Volba profesní orientace |
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Čím budu Výtvarná výchova 9. ročník Člověk |
Oblékání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zaměřujeme se na tematickou oblast týkající se oblečení, módy a slovní zásobu, která se vztahuje k popisu člověka
Minulý čas prostý v kombinaci s průběhovým
Vývoj módy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Móda a oblékání Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Pracovní činnosti 9. ročník Základy ruční práce |
Historie a současnost Velké Británie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Procvičujeme slovní zásobu na téma reálie anglicky mluvících zemí Minulý čas prostý a průběhový Práce s vhodnými texty
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Komunikace
Mezilidské vztahy
Poznávání lidí
|
Dějepis 6. ročník Pravěk Zeměpis 8. ročník Evropa Zeměpis 8. ročník Západní Evropa |
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Kultura Výtvarná výchova 9. ročník Dějiny výtvarného umění Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Výtvarná výchova 9. ročník Svět, ve kterém žijeme Mediální výchova 9. ročník Práce s informacemi Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Dějepis 9. ročník 1.republika a svět kolem ní Dějepis 9. ročník komunismus v SSSR Výchova k občanství 9. ročník Ekonomika, ekonomie |
Péče o zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Tematická oblast slovní zásoby, která je procvičována v tomto oddíle - části lidského těla, péče o zdraví, stravovací návyky, zdravotní problémy a způsoby jejich léčby
Způsobová slovesa (should/might)
Návštěva lékaře
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice
Mezilidské vztahy
Psychohygiena
|
Anglický jazyk 7. ročník Člověk a zdraví Výchova ke zdraví 7. ročník Příprava pokrmů Výchova ke zdraví 7. ročník Výživa a zdraví Pracovní činnosti 7. ročník Příprava pokrmů |
Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Naše zdraví a zdravý způsob života |
Sny a přání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Rozšiřujeme si slovní zásobu týkající se oblasti kultury a filmu, popisu člověka a jeho pocitů a nálad Život celebrit Dle uvážení referáty s touto tematikou |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Kooperace a kompetice
Komunikace
Mezilidské vztahy
Kreativita
Psychohygiena
Seberegulace a sebeorganizace
Sebepoznání a sebepojetí
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Poznávání lidí
Rozvoj schopností poznávání
|
Anglický jazyk 8. ročník Moje budoucnost |
Výtvarná výchova 9. ročník Svět fantazie Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Výtvarná výchova 9. ročník Svět, ve kterém žijeme |
Svět kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se životního prostředí a jeho ochrany, přírodních katastrof Trpný rod
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
Tvorba mediálního sdělení
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
Evropa a svět nás zajímá
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
|
Přírodopis 9. ročník Ekologie |
Seminář z českého jazyka 9. ročník Jazyková výchova Výtvarná výchova 9. ročník Dějiny výtvarného umění Výtvarná výchova 9. ročník Člověk Výtvarná výchova 9. ročník Svět, ve kterém žijeme Výtvarná výchova 9. ročník Příroda a její proměny Pracovní činnosti 9. ročník Základy ruční práce Mediální výchova 9. ročník Manipulace Mediální výchova 9. ročník Různé zdroje informací Mediální výchova 9. ročník Práce s informacemi Mediální výchova 9. ročník Události a jejich zpracování Výchova k občanství 9. ročník Země - náš domov Výchova k občanství 9. ročník Ekonomika, ekonomie Výchova k občanství 9. ročník Hospodářská politika státu Výchova k občanství 9. ročník Člověk hledající svět Informatika 9. ročník Autorské právo |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
- 9. Vytváří plán dalšího zlepšení své práce, chybu nevnímá jako selhání, ale jako příležitost k hledání jiné cesty řešení.
- 9. Vytváří kritéria hodnocení, rozpozná vlastní pokrok či stagnaci.
- 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější.
Kompetence k řešení problémů
- 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
- 9. Dokáže si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
- 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešit správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
- 9. Samostatně objektivně hodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
- 9. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové, a stručně je shrne.
- 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
- 9. V různých zdrojích si ověřuje, zda jsou informace pravdivé, a připraví si argumenty pro zdůvodnění svého názoru na ně.
- 9. K získání a výměně informací účelně využije různé informační a komunikační prostředky a technologie, podle situace vybere a použije takový informační a komunikační prostředek nebo technologii, která nejlépe vyhovuje situaci a okolnostem.
- 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
- 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.
Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.
- 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
- 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
- 9. Naváže sám nový kontakt i s osobou, kterou dosud neznal, přizpůsobí se jejím možnostem komunikace.
- 9. Ujišťuje se, že druhému porozuměl tím, že klade mluvčímu doplňující otázky po smyslu sdělení.
Kompetence sociální a personální
- 9. K úkolu vytváří kritéria toho, jak bude vypadat dobře odvedená práce.
- 9. Stanoví s ostatními časy pro splnění úkolů (harmonogram práce), v dlouhodobém úkolu hlídá mezičasy i závěrečný termín.
- 9. Reflektuje a hodnotí práci svého týmu, jednotlivců i sebe podle kritérií, která si skupina vytvořila ve fázi přípravy; podle potřeby projednává i další hlediska.
- 9. Zdržuje se posměšků nebo opovržení nad prací druhých, mluví o práci a jejím výsledku a nikoli o vlastnostech nebo povaze osoby.
Kompetence pracovní
- 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.
- 9. Navrhne takové materiály, nástroje a postupy, které nejlépe odpovídají pracovnímu úkolu a připraví je.