ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Problémy
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Procvičujeme a rozšiřujeme slovní zásobu na téma škola, každodenní problémy a dodržování jistých pravidel. Dotkneme se i tematiky našeho zdraví.

    Modální slovesa a jejich opisy

    Zajímavosti kolem nás
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Tematika volného času, zájmových aktivit, lidského života, osobních zkušeností.

      Číslovky
      Předpřítomný čas

      Čím budu
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

      • čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
      • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a úryvkům autentických textů převážně informativního charakteru, dokáže se v nich orientovat
      • Dokáže formulovat otázky a odpovídat na ně
      • Rozumí souvislým projevům učitele
      • Rozumí monologickým i dialogickým projevům rodilých mluvčích, pronášených v pomalejším tempu
      • Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu
      • Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
      • Ústně i písemně vyjádří svůj názor, zážitky, dojmy a přání, sestaví krátkou zprávu či sdělení na zadané nebo zvolené téma
      • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
      • Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace
      • Běžně užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
      • Dokáže pohotově a přirozeně reagovat a domluvit se v jednoduchých běžných každodenních situacích

      Procvičujeme si a rozšiřujeme slovní zásobu na téma volný čas a volnočasové aktivity, škola, povolání, charakterové vlastnosti člověka

      Opakování dosud probraných časů přítomných, minulých, budoucí a předpřítomný čas

      Tematika pracovních zkušeností a otázka toho, čím bych chtěl/a být v souvislosti s osobními vlastnostmi a schopnostmi

       

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

      Hodnoty, postoje, praktická etika

      Kooperace a kompetice

      Komunikace

      Mezilidské vztahy

      Kreativita

      Psychohygiena

      Seberegulace a sebeorganizace

      Sebepoznání a sebepojetí

      Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

      Poznávání lidí

      Rozvoj schopností poznávání

      Výchova k občanství

      9. ročník

      Člověk hledající svět

      Výchova k občanství

      9. ročník

      Ekonomika, ekonomie

      Profesní orientace

      8. ročník

      Volba profesní orientace

      Konverzace v anglickém jazyce

      9. ročník

      Čím budu

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Člověk

      Oblékání
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

      • čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
      • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a úryvkům autentických textů převážně informativního charakteru, dokáže se v nich orientovat
      • Dokáže formulovat otázky a odpovídat na ně
      • Rozumí souvislým projevům učitele
      • Rozumí monologickým i dialogickým projevům rodilých mluvčích, pronášených v pomalejším tempu
      • Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu
      • Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
      • Ústně i písemně vyjádří svůj názor, zážitky, dojmy a přání, sestaví krátkou zprávu či sdělení na zadané nebo zvolené téma
      • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
      • Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace
      • Běžně užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
      • Dokáže pohotově a přirozeně reagovat a domluvit se v jednoduchých běžných každodenních situacích

      Zaměřujeme se na tematickou oblast týkající se oblečení, módy a slovní zásobu, která se vztahuje k popisu člověka

      Minulý čas prostý v kombinaci s průběhovým
      Vazba used to
      Výrazy too a enough

      Vývoj módy
      Módní trendy
      Co je in a co out
      Rozhovory v obchodě

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

      Lidské vztahy

      OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

      Hodnoty, postoje, praktická etika

      Komunikace

      Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

      Konverzace v anglickém jazyce

      9. ročník

      Móda a oblékání

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Člověk

      Pracovní činnosti

      9. ročník

      Základy ruční práce

      Historie a současnost Velké Británie
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

      • čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
      • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a úryvkům autentických textů převážně informativního charakteru, dokáže se v nich orientovat
      • Dokáže formulovat otázky a odpovídat na ně
      • Rozumí souvislým projevům učitele
      • Rozumí monologickým i dialogickým projevům rodilých mluvčích, pronášených v pomalejším tempu
      • Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu
      • Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
      • Ústně i písemně vyjádří svůj názor, zážitky, dojmy a přání, sestaví krátkou zprávu či sdělení na zadané nebo zvolené téma
      • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
      • Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace
      • Běžně užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
      • Dokáže pohotově a přirozeně reagovat a domluvit se v jednoduchých běžných každodenních situacích

      Procvičujeme slovní zásobu na téma reálie anglicky mluvících zemí

      Minulý čas prostý a průběhový
      Vazba used to

      Práce s vhodnými texty
      Historie VB
       

       

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

      Práce v realizačním týmu

      ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

      Vztah člověka k prostředí

      MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

      Lidské vztahy

      OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

      Hodnoty, postoje, praktická etika

      Komunikace

      Mezilidské vztahy

      Poznávání lidí

      Dějepis

      6. ročník

      Pravěk

      Zeměpis

      8. ročník

      Evropa

      Zeměpis

      8. ročník

      Západní Evropa

      Konverzace v anglickém jazyce

      9. ročník

      Kultura

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Dějiny výtvarného umění

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Člověk

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Svět, ve kterém žijeme

      Mediální výchova

      9. ročník

      Práce s informacemi

      Mediální výchova

      9. ročník

      Události a jejich zpracování

      Dějepis

      9. ročník

      1.republika a svět kolem ní

      Dějepis

      9. ročník

      komunismus v SSSR

      Výchova k občanství

      9. ročník

      Ekonomika, ekonomie

      Péče o zdraví
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

      • čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
      • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a úryvkům autentických textů převážně informativního charakteru, dokáže se v nich orientovat
      • Dokáže formulovat otázky a odpovídat na ně
      • Rozumí souvislým projevům učitele
      • Rozumí monologickým i dialogickým projevům rodilých mluvčích, pronášených v pomalejším tempu
      • Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu
      • Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
      • Ústně i písemně vyjádří svůj názor, zážitky, dojmy a přání, sestaví krátkou zprávu či sdělení na zadané nebo zvolené téma
      • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
      • Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace
      • Běžně užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
      • Dokáže pohotově a přirozeně reagovat a domluvit se v jednoduchých běžných každodenních situacích

      Tematická oblast slovní zásoby, která je procvičována v tomto oddíle - části lidského těla, péče o zdraví, stravovací návyky, zdravotní problémy a způsoby jejich léčby

      Způsobová slovesa (should/might)
      Vztažné věty
      So do I/Neither do I

      Návštěva lékaře
      Diety
      Možnost zadat projekt o našich stravovacích návycích

       

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

      Tvorba mediálního sdělení

      MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

      Lidské vztahy

      VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

      Objevujeme Evropu a svět

      OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

      Kooperace a kompetice

      Mezilidské vztahy

      Psychohygiena

      Anglický jazyk

      7. ročník

      Člověk a zdraví

      Výchova ke zdraví

      7. ročník

      Příprava pokrmů

      Výchova ke zdraví

      7. ročník

      Výživa a zdraví

      Pracovní činnosti

      7. ročník

      Příprava pokrmů

      Konverzace v anglickém jazyce

      9. ročník

      Naše zdraví a zdravý způsob života

      Sny a přání
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

      • čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
      • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a úryvkům autentických textů převážně informativního charakteru, dokáže se v nich orientovat
      • Dokáže formulovat otázky a odpovídat na ně
      • Rozumí souvislým projevům učitele
      • Rozumí monologickým i dialogickým projevům rodilých mluvčích, pronášených v pomalejším tempu
      • Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu
      • Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
      • Ústně i písemně vyjádří svůj názor, zážitky, dojmy a přání, sestaví krátkou zprávu či sdělení na zadané nebo zvolené téma
      • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
      • Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace
      • Běžně užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
      • Dokáže pohotově a přirozeně reagovat a domluvit se v jednoduchých běžných každodenních situacích

      Rozšiřujeme si slovní zásobu týkající se oblasti kultury a filmu, popisu člověka a jeho pocitů a nálad

      Život celebrit
      Svět filmu a úloha knihy v mém životě
       

      Dle uvážení referáty s touto tematikou

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

      Hodnoty, postoje, praktická etika

      Kooperace a kompetice

      Komunikace

      Mezilidské vztahy

      Kreativita

      Psychohygiena

      Seberegulace a sebeorganizace

      Sebepoznání a sebepojetí

      Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

      Poznávání lidí

      Rozvoj schopností poznávání

      Anglický jazyk

      8. ročník

      Moje budoucnost

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Svět fantazie

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Člověk

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Svět, ve kterém žijeme

      Svět kolem nás
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

      • čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
      • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a úryvkům autentických textů převážně informativního charakteru, dokáže se v nich orientovat
      • Dokáže formulovat otázky a odpovídat na ně
      • Rozumí souvislým projevům učitele
      • Rozumí monologickým i dialogickým projevům rodilých mluvčích, pronášených v pomalejším tempu
      • Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu
      • Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
      • Ústně i písemně vyjádří svůj názor, zážitky, dojmy a přání, sestaví krátkou zprávu či sdělení na zadané nebo zvolené téma
      • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
      • Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace
      • Běžně užívá jednoduché obraty a fráze k získávání informací
      • Dokáže pohotově a přirozeně reagovat a domluvit se v jednoduchých běžných každodenních situacích

      Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se životního prostředí a jeho ochrany, přírodních katastrof

      Trpný rod


      Předpověď počasí
      Životní prostředí je třeba chránit

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

      Práce v realizačním týmu

      Tvorba mediálního sdělení

      ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

      Vztah člověka k prostředí

      MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

      Lidské vztahy

      VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

      Objevujeme Evropu a svět

      Evropa a svět nás zajímá

      OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

      Komunikace

      Mezilidské vztahy

      Přírodopis

      9. ročník

      Ekologie

      Seminář z českého jazyka

      9. ročník

      Jazyková výchova

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Dějiny výtvarného umění

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Člověk

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Svět, ve kterém žijeme

      Výtvarná výchova

      9. ročník

      Příroda a její proměny

      Pracovní činnosti

      9. ročník

      Základy ruční práce

      Mediální výchova

      9. ročník

      Manipulace

      Mediální výchova

      9. ročník

      Různé zdroje informací

      Mediální výchova

      9. ročník

      Práce s informacemi

      Mediální výchova

      9. ročník

      Události a jejich zpracování

      Výchova k občanství

      9. ročník

      Země - náš domov

      Výchova k občanství

      9. ročník

      Ekonomika, ekonomie

      Výchova k občanství

      9. ročník

      Hospodářská politika státu

      Výchova k občanství

      9. ročník

      Člověk hledající svět

      Informatika

      9. ročník

      Autorské právo

      Klíčové kompetence

      Kompetence k učení
      • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
      • 9. Vytváří plán dalšího zlepšení své práce, chybu nevnímá jako selhání, ale jako příležitost k hledání jiné cesty řešení.
      • 9. Vytváří kritéria hodnocení, rozpozná vlastní pokrok či stagnaci.
      • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější.
      Kompetence k řešení problémů
      • 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
      • 9. Dokáže si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
      • 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešit správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
      • 9. Samostatně objektivně hodnotí výsledky práce.
      Kompetence komunikativní
      • 9. V textu, promluvě či jiném záznamu najde ty myšlenky a místa, které jsou vzhledem k zadanému úkolu klíčové, a stručně je shrne.
      • 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
      • 9. V různých zdrojích si ověřuje, zda jsou informace pravdivé, a připraví si argumenty pro zdůvodnění svého názoru na ně.
      • 9. K získání a výměně informací účelně využije různé informační a komunikační prostředky a technologie, podle situace vybere a použije takový informační a komunikační prostředek nebo technologii, která nejlépe vyhovuje situaci a okolnostem.
      • 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
      • 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.

        Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

      • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
      • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
      • 9. Naváže sám nový kontakt i s osobou, kterou dosud neznal, přizpůsobí se jejím možnostem komunikace.
      • 9. Ujišťuje se, že druhému porozuměl tím, že klade mluvčímu doplňující otázky po smyslu sdělení.
      Kompetence sociální a personální
      • 9. K úkolu vytváří kritéria toho, jak bude vypadat dobře odvedená práce.
      • 9. Stanoví s ostatními časy pro splnění úkolů (harmonogram práce), v dlouhodobém úkolu hlídá mezičasy i závěrečný termín.
      • 9. Reflektuje a hodnotí práci svého týmu, jednotlivců i sebe podle kritérií, která si skupina vytvořila ve fázi přípravy; podle potřeby projednává i další hlediska.
      • 9. Zdržuje se posměšků nebo opovržení nad prací druhých, mluví o práci a jejím výsledku a nikoli o vlastnostech nebo povaze osoby.
      Kompetence pracovní
      • 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.
      • 9. Navrhne takové materiály, nástroje a postupy, které nejlépe odpovídají pracovnímu úkolu a připraví je.