Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
9. ročník
Tělesná výchova
Atletika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Běh vytrvalostní do3000m
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
Kulturní diference
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
Sebepoznání a sebepojetí
Rozvoj schopností poznávání
|
Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika Tělesná výchova 9. ročník Atletika |
Sportovní výchova 9. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 9. ročník Plavání Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 9. ročník Atletika Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika |
Gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Akrobacie-přemet stranou
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika Tělesná výchova 9. ročník Atletika |
Sportovní výchova 9. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 9. ročník Plavání Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 9. ročník Atletika Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika |
Sportovní hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika Tělesná výchova 9. ročník Atletika |
Sportovní výchova 9. ročník Všeobecná sportovní příprava Tělesná výchova 9. ročník Plavání Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Atletika Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika |
Plavání
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
zdokonalování plaveckých stylů. Start z bloků, lovení předmětů, nácvik jednoduchých skoků |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika Tělesná výchova 9. ročník Atletika |
Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena |
Zdraví a hygiena
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Význam pohybu pro zdraví
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Plavání Tělesná výchova 9. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika Tělesná výchova 9. ročník Atletika |
Sportovní výchova 9. ročník Všeobecná sportovní příprava Pracovní činnosti 9. ročník Základy ruční práce Tělesná výchova 9. ročník Plavání Tělesná výchova 9. ročník Zdraví a hygiena Tělesná výchova 9. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 9. ročník Atletika Tělesná výchova 9. ročník Gymnastika Mediální výchova 9. ročník Manipulace |
Klíčové kompetence
Kompetence k řešení problémů
- 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešit správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
- 9. Samostatně objektivně hodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
- 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
Kompetence sociální a personální
- 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
- 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
- 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
Kompetence občanské
- 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.
- 9. Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír, odmítá agresi proti sobě nebo proti třetí osobě, fyzickému i psychickému násilí ve škole, podle svých možností se mu postaví.
- 9. Aktivně přijímá a dodržuje zásady ekovýchovy; své nároky a potřeby posuzuje a snaží se omezovat z hlediska trvale udržitelného života.
- 9. Zná a předvede záchranné i strategické postupy a zásady při krizových situacích; přivolá pomoc, popřípadě ji poskytne; předvídá možná rizika i v nových situacích a prostorech.
- 9. Upevňuje svůj vztah k prostoru, ve kterém žije, v rámci evropské sounáležitosti i v globálním měřítku.
Kompetence pracovní
- 9. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
- 9. Na základě hodnocení celé práce pojmenuje příčiny úspěchu i neúspěchu a navrhne úpravy.
- 9. Reálně odhadne své možnosti a vyhodnocuje, v jakých oborech lidského konání by mohl svůj zájem a své vlohy rozvíjet.
Sestaví erb vlastních úspěchů, očekávání, možností; odhaduje předem některé své výkony a potom srovnává svůj odhad s reálnou situací (vybere si z několika úkolů různé náročnosti, při skupinové práci zvolí úkol podle svých schopností…). Zpracuje vlastní charakteristiku, podle analýzy charakteristik přiřadí vhodné osoby konkrétním činnostem.