ŠVP pro šk. rok 2016–2017, v. 10.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Tělesná výchova


Jan Vopat, 2  týdně, P
Atletika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • při vytrvalosti dovede uplatnit i vůli, zvládá techniku nové atletické disciplíny i další náročnější techniky, získané dovednosti uplatní jako reprezentant školy
  • aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti, samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanýmí svaly, odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné

Běh vytrvalostní do3000m
Skok daleký-zlepšování techniky a výkonu
Skok vysoký- zlepšování techniky a výkonu
Vrh koulí-zlepšování techniky a výkonu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

Kulturní diference

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Sebepoznání a sebepojetí

Rozvoj schopností poznávání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Sportovní výchova

9. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Gymnastika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zvládá základní cvičební prvky dokáže, zvládnout obtížný prvek s dopomocí, zná pojmenování základních tělocvičných poloh a postojů a umí je při cvičení používat, dokáže zvládnout obtížný prvek s dopomocí. při cvičení uplatní svůj fyzický fond

Akrobacie-přemet stranou
Hrazda-toč vpřed a vzad
Kruhy- překoty.visy
Trampolínka-salto vzad s dopomocí
Švédská bedna –přeskoky
Bradla
Kladina
Šplh
Rytmická a kondiční gymnastika

Úpoly-střehové postoje, pády stranou, vzad, přetlaky přetahy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Sportovní výchova

9. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Sportovní hry
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • uplatňuje zkušenosti z míčových her v dalších sportech, dokáže řídit sportovní utkání svých vrstevníků
  • aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti, samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanýmí svaly, odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné

házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
základní pravidla + HČJ
Zdokonalení herních situací

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Sportovní výchova

9. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Plavání
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dokáže bezpečně plavat i v neznámém prostředí, zvládá základní skoky

zdokonalování plaveckých stylů. Start z bloků, lovení předmětů, nácvik jednoduchých skoků

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Zdraví a hygiena
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti, samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností – zatěžovanýmí svaly, odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné
  • uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu, předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost

Význam pohybu pro zdraví
Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových disbalancí
Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Sportovní výchova

9. ročník

Všeobecná sportovní příprava

Pracovní činnosti

9. ročník

Základy ruční práce

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Mediální výchova

9. ročník

Manipulace

Klíčové kompetence

Kompetence k řešení problémů
  • 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešit správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
  • 9. Samostatně objektivně hodnotí výsledky práce.
Kompetence komunikativní
  • 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování; pokud je to třeba, najde jiné výrazy, kterými ostatním lépe vysvětlí, co měl na mysli.
Kompetence sociální a personální
  • 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
  • 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
  • 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
Kompetence občanské
  • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.
  • 9. Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír, odmítá agresi proti sobě nebo proti třetí osobě, fyzickému i psychickému násilí ve škole, podle svých možností se mu postaví.
  • 9. Aktivně přijímá a dodržuje zásady ekovýchovy; své nároky a potřeby posuzuje a snaží se omezovat z hlediska trvale udržitelného života.
  • 9. Zná a předvede záchranné i strategické postupy a zásady při krizových situacích; přivolá pomoc, popřípadě ji poskytne; předvídá možná rizika i v nových situacích a prostorech.
  • 9. Upevňuje svůj vztah k prostoru, ve kterém žije, v rámci evropské sounáležitosti i v globálním měřítku.
Kompetence pracovní
  • 9. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
  • 9. Na základě hodnocení celé práce pojmenuje příčiny úspěchu i neúspěchu a navrhne úpravy.
  • 9. Reálně odhadne své možnosti a vyhodnocuje, v jakých oborech lidského konání by mohl svůj zájem a své vlohy rozvíjet.

    Sestaví erb vlastních úspěchů, očekávání, možností; odhaduje předem některé své výkony a potom srovnává svůj odhad s reálnou situací (vybere si z několika úkolů různé náročnosti, při skupinové práci zvolí úkol podle svých schopností…). Zpracuje vlastní charakteristiku, podle analýzy charakteristik přiřadí vhodné osoby konkrétním činnostem.