ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 14.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Tělesná výchova


Oldřich Záhoř, 2  týdně, P
Atletika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • V rámci svých individuálních předpokladů se aktivně snaží zvládnout pohybové dovednosti.

Běh vytrvalostní do 1000 m - fartlek
Skok daleký-zlepšování techniky
Skok vysoký-zlepšování techniky flopu
Vrh koulí-seznámeni s technikou
Běh 60, 150, 300 m

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Fyzika

8. ročník

Práce, energie a výkon

Tělesná výchova

8. ročník

Atletika

Tělesná výchova

8. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

8. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

8. ročník

Plavání

Tělesná výchova

8. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

8. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

8. ročník

Atletika

Gymnastika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • V rámci svých individuálních předpokladů se aktivně snaží zvládnout pohybové dovednosti.

Akrobacie-přemet stranou, stoje
Hrazda-toč vpřed a vzad
Kruhy- základní statické polohy
Švédská bedna –přeskoky
Kladina
Šplh
Rytmická a kondiční gymnastika

Protahování, jógové pozice, dýchání (rozšiřující učivo)
Úpoly-střehové postoje, pády stranou, vzad, přetlaky přetahy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

8. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

8. ročník

Plavání

Tělesná výchova

8. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

8. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

8. ročník

Atletika

Tělesná výchova

8. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

8. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

8. ročník

Atletika

Sportovní hry
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • V rámci svých individuálních předpokladů se aktivně snaží zvládnout pohybové dovednosti.
  • Aktivně se snaží aplikovat získané dovednosti ve hře.

házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal, bedminton
základní pravidla + HČJ
Zdokonalení herních situací

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

8. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

8. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

8. ročník

Atletika

Výchova ke zdraví

8. ročník

Péče o zdraví - návykové látky

Výchova ke zdraví

8. ročník

Péče o zdraví - výživa a zdraví

Tělesná výchova

8. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

8. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

8. ročník

Atletika

Plavání
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Zdokonalování plaveckých stylů. Skok do neznámé vody, start z bloků, lovení předmětů-zdokonalování

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Zdraví a hygiena

    Výchova ke zdraví

    8. ročník

    Péče o zdraví - výživa a zdraví

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Gymnastika

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Atletika

    Zdraví a hygiena
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Význam pohybu pro zdraví

      Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových disbalancí

      Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Plavání

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Gymnastika

      Výchova k občanství

      8. ročník

      Člověk hledá sám sebe

      Olympijský víceboj
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        Deset disciplín z oblasti atletiky a gymnastiky (rozšiřující učivo).

        Klíčové kompetence

        Kompetence k učení
        • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
        Kompetence k řešení problémů
        • 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
        • 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
        Kompetence sociální a personální
        • 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
        • 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
        • 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
        • 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
        Kompetence občanské
        • 9. Posuzuje a hodnotí jevy, procesy,události a problémy ve svém okolí z různých úhlů pohledu
        • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.
        • 9. Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír, odmítá agresi proti sobě nebo proti třetí osobě, fyzickému i psychickému násilí ve škole, podle svých možností se mu postaví.
        • 9. Zná a předvede záchranné i strategické postupy a zásady při krizových situacích; přivolá pomoc, popřípadě ji poskytne; předvídá možná rizika i v nových situacích a prostorech.
        • 9. Upevňuje svůj vztah k prostoru, ve kterém žije, v rámci evropské sounáležitosti i v globálním měřítku.
        Kompetence pracovní
        • 9. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.