Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Matematika
Racionální číslaDotace učebního bloku:
40
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
• čtení a zápis zlomku
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
| |||||||||||
Celá číslaDotace učebního bloku:
20
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
• Čtení a zápis celého čísla
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
| |||||||||||
ProcentaDotace učebního bloku:
16
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
• Pojem procenta
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Chemie 8. ročník Směsi | ||||||||||
Poměr, přímá a nepřímá úměrnostDotace učebního bloku:
30
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
• Poměr
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Výchova k občanství 7. ročník Majetek a vlastnictví Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa |
|||||||||
TrojúhelníkDotace učebního bloku:
20
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
• Těžnice a výšky
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Fyzika 6. ročník Měření délky Informatika 7. ročník Bitmapová a vektorová grafika |
||||||||||
RovnoběžníkyDotace učebního bloku:
12
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
• Pojem čtyřúhelníku
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Fyzika 6. ročník Měření délky Informatika 7. ročník Bitmapová a vektorová grafika |
||||||||||
LichoběžníkDotace učebního bloku:
6
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
• Pojem lichoběžníku
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Rozvoj schopností poznávání
|
Fyzika 6. ročník Měření délky Informatika 7. ročník Bitmapová a vektorová grafika |
||||||||||
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 7. Volí vhodné způsoby učení, v případě potřeby požádá o pomoc učitele.
- 7. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 7. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 7. Přiměřeně kriticky hodnotí svůj proces učení, poznává své nedostatky a snaží se je odstraňovat.
- 7. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence k řešení problémů
- 7. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a řeší problém samostatně, v případě nedostatku zkušeností požádá slušnou formou pedagoga o pomoc.
- 7. V případě neúspěchu se učí zpětně vyhledávat chyby a tuto zkušenost použije při opětovném hledání nového řešení.
- 7. Provede jednoduchý experiment.
- 7. Samostatně se snaží o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému, v případě potřeby požádají o pomoc pedegoga.
Kompetence sociální a personální
- 7. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 7. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
- 7. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), pomůže v nesnázích, umí navrhnout vhodné řešení.
- 7. Respektuje pravidla spolupráce ve skupině, neprosazuje svůj názor na úkor jiných, ocení úspěch druhých, při řešení situací se vcítí do jejich role, poučí se z chyb a raduje se ze společného úspěchu.
- 7. Zdůvodní bez agrese, rozumně, své stanovisko, klde otázky a hledá argumenty.
