Učební osnovy
7. ročník
Pracovní činnosti
Marie Janotová,
1 týdně, P
Příprava pokrmů
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- umí použít základní kuchyňský inventář
- bezpečně obsluhuje základní spotřebiče
- připraví jednoduché pokrmy v souladu se zásadami zdravé výživy
- dodržuje zásady správného stolování, společenského chování a obsluhy u stolu
- dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce
- poskytne první pomoc při úrazu v kuchyni
|
- jednoduché účetnictví domácnosti
- vybavení kuchyně
- nádobí
- spotřebiče
- první pomoc
- čistící prostředky
- bezpečnost při vaření
- recepty a návody, kuchařské knihy
- úprava stolu – stolování
- obsluha
- studená kuchyně, teplá kuchyně
- příprava pokrmů
- úprava pokrmů
- potraviny-výběr, nákup, druhy koření, skladování potravin
- Bílkoviny, tuky, cukry, vitamíny, nerostné látky, vláknina, voda
- Skupiny potravin
- zdravá výživa člověka, choroby
- pyramida výživy
- pestrost stravy
|
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace
Kooperace a kompetice
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Hodnoty, postoje, praktická etika
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference
Multikulturalita
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Vztah člověka k prostředí
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
Práce v realizačním týmu
| |
Konverzace v anglickém jazyce
7. ročník
Jídlo
Anglický jazyk
9. ročník
Péče o zdraví
Anglický jazyk
7. ročník
Jídlo
|
Pěstitelské práce
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce
- zvládá jednoduché pěstební postupy
- organizuje a plánuje svou pracovní činnost
- bezpečně užívá jednoduché nářadí
- projevuje pozitivní vztah k přírodě a životnímu prostředí
- prokáže základní znalost chovu drobných zvířat a zásad bezpečného kontaktu se zvířaty
|
- základní podmínky pro pěstování zeleniny a květin
- půda a její zpracování
- výživa rostlin
- ochrana před škůdci
- zelenina - osivo, sadba
- pěstování základních druhů zeleniny
- okrasné rostliny - ošetřování pokojových květin
- okrasné dřeviny a květiny v exteriéru
- léčivé rostliny a koření
- péče o květiny ve škole, zeleň v okolí školy a na školním pozemku
|
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace
Kreativita
Mezilidské vztahy
Komunikace
Kooperace a kompetice
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy
Základní podmínky života
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Vztah člověka k prostředí
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení
Práce v realizačním týmu
| | |
Provoz a údržba domácnosti
| Očekávané výstupy | Učivo |
|
žák:
- provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví
- ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů
- správně zachází s pomůckami, nástroji, nářadím a zařízením včetně údržby ; provádí drobnou domácí údržbu
- dodržuje základní hygienická a bezpečnostní pravidla a předpisy a poskytne první pomoc při úrazu, včetně úrazu elektrickým proudem
|
- jednoduché operace platebního styku
- jednoduché pracovní postupy
- obsluha běžných domácích spotřebičů
- pomůcky, nástroje a nářadí pro drobnou domácí údržbu
- hygienická a bezpečnostní pravidla
- první pomoc při úrazu, včetně úrazu elektrickým proudem
|
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
Seberegulace a sebeorganizace
Komunikace
Kooperace a kompetice
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
Hodnoty, postoje, praktická etika
| | |