ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Český jazyk a literatura


Hana Jandourková, 6+1  týdně, P
komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Praktické a věcné čtení

    Praktické a věcné naslouchání - reprodukce textu

    Vypravování, dialog

    Žánry písemného projevu - popis pracovního postupu, omluvenka, pozvánka, jednoduchý tiskopis

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    literární výchova

    Přírodověda

    4. ročník

    rozmanitost přírody

    Vlastivěda

    4. ročník

    místo, kde žijeme

    Vlastivěda

    4. ročník

    lidé a čas

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Příroda a její proměny

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Člověk

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Svět, ve kterém žijeme

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Svět fantazie

    Praktické činnosti

    3. ročník

    práce s drobným materiálem

    Praktické činnosti

    4. ročník

    práce s drobným materiálem

    Praktické činnosti

    4. ročník

    příprava pokrmů

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Svět fantazie

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Člověk

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Svět, ve kterém žijeme

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Příroda a její proměny

    Praktické činnosti

    4. ročník

    příprava pokrmů

    Přírodověda

    4. ročník

    rozmanitost přírody

    Vlastivěda

    4. ročník

    místo, kde žijeme

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    jazyková výchova

    Anglický jazyk

    4. ročník

    Moje škola

    Anglický jazyk

    4. ročník

    Moje koníčky

    jazyková výchova
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Slovo a jeho význam

      Stavba slova - kořen, část předponová a příponová

      Druhy slov

      Vzory podstatných jmen

      Časování sloves

      Stavba věty - základní skladební dvojice

      Věta jednoduchá a souvětí

      Vyjmenovaná slova

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Český jazyk a literatura

      4. ročník

      komunikační a slohová výchova

      Vlastivěda

      4. ročník

      místo, kde žijeme

      Praktické činnosti

      4. ročník

      práce s drobným materiálem

      literární výchova
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        Zážitkové čtení a naslouchání

        Základní literární pojmy - literatura umělecká a naučná, divadelní hra, herec, režisér

        Tvořivá práce s textem

         

        Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Svět fantazie

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Svět, ve kterém žijeme

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Člověk

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Příroda a její proměny

        Praktické činnosti

        4. ročník

        práce s drobným materiálem

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Svět fantazie

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Člověk

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Svět, ve kterém žijeme

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Příroda a její proměny

        Praktické činnosti

        4. ročník

        práce s drobným materiálem

        Přírodověda

        4. ročník

        rozmanitost přírody

        Vlastivěda

        4. ročník

        lidé a čas

        Český jazyk a literatura

        4. ročník

        komunikační a slohová výchova

        Klíčové kompetence

        Kompetence k učení
        • 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
        • 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
        • 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
        • 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
        • 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
        Kompetence k řešení problémů
        • 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
        • 5. Vyhledává informace vhodné k řešení problému.
        • 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
        Kompetence komunikativní
        • 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
        • 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
        Kompetence sociální a personální
        • 5. Toleruje rozdílnosti, respektuje druhé, vyjádří svůj názor.
        Kompetence občanské
        • 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
        • 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
        • 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
        • 5. Pod vedením dospělých promýšlí, jak pomáhat druhým lidem.
        • 5. Posuzuje za pomoci vyučujícího, zda má dost informací k tomu, aby mohl rozhodnout, jak úkol splnit.
        • 5. Nad návrhy ostatních o společných záležitostech uvažuje a neodmítá je rovnou, podává své osobní návrhy.
        • 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
        • 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).