ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Výtvarná výchova


Lenka Korčáková, 2  týdně, P
Příroda a její proměny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    barevné spektrum, míchání barev, ladění barev

     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    komunikační a slohová výchova

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    literární výchova

    Přírodověda

    4. ročník

    rozmanitost přírody

    Vlastivěda

    4. ročník

    místo, kde žijeme

    Hudební výchova

    4. ročník

    vokální činnosti

    Praktické činnosti

    4. ročník

    práce s drobným materiálem

    Praktické činnosti

    4. ročník

    pěstitelské činnosti

    Praktické činnosti

    4. ročník

    pěstitelské činnosti

    Praktické činnosti

    4. ročník

    práce s drobným materiálem

    Přírodověda

    4. ročník

    rozmanitost přírody

    Vlastivěda

    4. ročník

    místo, kde žijeme

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    literární výchova

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    komunikační a slohová výchova

    Člověk
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      seznámení s různými druhy výtvarného umění( malířství, sochařství, volná grafika, lidové umění)
      individuální a skupinové práce s využitím velkých formátů
      seznámení se s výtvarným účinkem písma

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Český jazyk a literatura

      4. ročník

      literární výchova

      Český jazyk a literatura

      4. ročník

      komunikační a slohová výchova

      Vlastivěda

      4. ročník

      lidé a čas

      Vlastivěda

      4. ročník

      lidé a čas

      Český jazyk a literatura

      4. ročník

      literární výchova

      Český jazyk a literatura

      4. ročník

      komunikační a slohová výchova

      Anglický jazyk

      4. ročník

      Oblečení

      Svět, ve kterém žijeme
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        volný výtvarný projev doplňovaný pozorováním skutečnosti
        uplatňování subjektivity (malovaná hudba, pocit, nálada)
         

        Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

        Český jazyk a literatura

        4. ročník

        literární výchova

        Český jazyk a literatura

        4. ročník

        komunikační a slohová výchova

        Přírodověda

        4. ročník

        rozmanitost přírody

        Vlastivěda

        4. ročník

        místo, kde žijeme

        Přírodověda

        4. ročník

        rozmanitost přírody

        Český jazyk a literatura

        4. ročník

        literární výchova

        Český jazyk a literatura

        4. ročník

        komunikační a slohová výchova

        Anglický jazyk

        4. ročník

        Moje škola

        Svět fantazie
        Očekávané výstupyUčivo

        žák:

          dekorativní prvky v ploše
           

          Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

          Český jazyk a literatura

          4. ročník

          literární výchova

          Český jazyk a literatura

          4. ročník

          komunikační a slohová výchova

          Matematika

          4. ročník

          Geometrie v rovině a prostoru

          Matematika

          4. ročník

          Geometrie v rovině a prostoru

          Český jazyk a literatura

          4. ročník

          literární výchova

          Český jazyk a literatura

          4. ročník

          komunikační a slohová výchova

          Klíčové kompetence

          Kompetence k učení
          • 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
          • 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
          • 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
          Kompetence komunikativní
          • 5. Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory.
          Kompetence občanské
          • 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
          • 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
          • 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
          Kompetence pracovní
          • 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
          • 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
          • 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
          • 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.