ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Přírodověda


Miroslava Ziegelbauerová, 1  týdně, P
rozmanitost přírody
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    - rovnováha v přírodě
    - rostliny, houby, živočichové
    - ohleduplné chování k přírodě a ochrana přírody

    - rizika v přírodě - rizika spojená s ročními obdobími a sezonními činnostmi, mimořádné události způsobené přírodními vlivy a ochrana před nimi

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    literární výchova

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    komunikační a slohová výchova

    Anglický jazyk

    3. ročník

    Můj domácí mazlíček

    Anglický jazyk

    4. ročník

    Moje koníčky

    Německý jazyk

    8. ročník

    Počítač

    Německý jazyk

    8. ročník

    Moje koníčky

    Hudební výchova

    4. ročník

    vokální činnosti

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Svět, ve kterém žijeme

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Příroda a její proměny

    Praktické činnosti

    4. ročník

    pěstitelské činnosti

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Svět, ve kterém žijeme

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Příroda a její proměny

    Praktické činnosti

    4. ročník

    pěstitelské činnosti

    Praktické činnosti

    4. ročník

    práce s drobným materiálem

    Matematika

    4. ročník

    Čísla a početní operace do 1 000 000

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    komunikační a slohová výchova

    Klíčové kompetence

    Kompetence k učení
    • 5. Pro učení vybírá a využívá vhodné způsoby, metody a strategie.
    • 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
    • 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
    • 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
    • 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
    Kompetence k řešení problémů
    • 5. Rozpozná problém a přemýšlí o něm.
    • 5. Samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení.
    • 5. Snaží se o objektivní zhodnocení úspěšnosti řešení problému jako poučení pro další situace.
    Kompetence komunikativní
    • 5. Naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuze a obhajuje svůj názor.
    Kompetence občanské
    • 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
    • 5. Chápe základní zákony a společenské normy.
    • 5. Navrhuje smírné řešení konfliktní situace.
    • 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
    • 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
    Kompetence pracovní
    • 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
    • 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.