ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

4. ročník


Praktické činnosti


Mgr. Iva Jandová, 1  týdně, P
práce s drobným materiálem
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    - vlastnosti materiálu /přírodniny, modelovací hmota, papír a karton, textil, drát, fólie aj./

    - pracovní pomůcky a nástroje - funkce a využití

    - jednoduché pracovní operace a postupy, organizace práce

    - lidové zvyky, tradice, řemesla

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    jazyková výchova

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    literární výchova

    Přírodověda

    4. ročník

    rozmanitost přírody

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Příroda a její proměny

    Výtvarná výchova

    4. ročník

    Příroda a její proměny

    Matematika

    4. ročník

    Geometrie v rovině a prostoru

    Matematika

    4. ročník

    Čísla a početní operace do 1 000 000

    Vlastivěda

    4. ročník

    lidé a čas

    Vlastivěda

    4. ročník

    místo, kde žijeme

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    literární výchova

    Český jazyk a literatura

    4. ročník

    komunikační a slohová výchova

    konstrukční činnosti
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      - stavebnice /plošné, prostorové, konstrukční/, sestavování modelů

      - práce s návodem, předlohou, jednoduchým náčrtem

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Matematika

      4. ročník

      Geometrie v rovině a prostoru

      Matematika

      4. ročník

      Čísla a početní operace do 1 000 000

      pěstitelské činnosti
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        - základní podmínky pro pěstování rostlin, půda a její  zpracování, výživa rostlin. osivo

        - pěstování rostlin ze semen v místnosti, na zahradě /okrasné rostliny, léčivky, koření, zelenina aj./

        - pěstování pokojových rostlin

        Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

        Přírodověda

        4. ročník

        rozmanitost přírody

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Příroda a její proměny

        Výtvarná výchova

        4. ročník

        Příroda a její proměny

        Přírodověda

        4. ročník

        rozmanitost přírody

        příprava pokrmů
        Očekávané výstupyUčivo

        žák:

          - jednoduchá úprava stolu, pravidla správného stolování

          - základní vybavení kuchyně

          - výběr, nákup a skladování  potravin

          Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

          Český jazyk a literatura

          4. ročník

          komunikační a slohová výchova

          Český jazyk a literatura

          4. ročník

          komunikační a slohová výchova

          Anglický jazyk

          4. ročník

          Moje oblíbené jídlo a pití

          Klíčové kompetence

          Kompetence k učení
          • 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
          • 5. Zhodnotí výsledky svého učení a posoudí vlastní pokrok.
          Kompetence občanské
          • 5. Respektuje přesvědčení druhých lidí.
          • 5. Podle svých schopností poskytne pomoc; řídí se radami a doporučeními dospělých v tom, jak předcházet rizikům.
          • 5. Upevňuje si kladný vztah k prostředí, ve kterém žije (region, kraj, vlast).
          Kompetence pracovní
          • 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
          • 5. Pro vlastní činnosti vybere z nabídky materiály a nástroje potřebné ke splnění úkolu a připraví je.
          • 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
          • 5. Rozpozná kvalitní práci a dobře splněný úkol, zhodnotí podle předem stanovených kritérií práci ostatních i vlastní práci.
          • 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.