Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
4. ročník
Informatika
bezpečnost na internetu a v síti
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Desatero pro žáky
|
||||||||||
| Komentář | |||||||||||
| podpora na informačním systému (webových stránkách) školy
prostřednictvím dětí jsou s bezpečností seznamováni i rodiče |
|||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Vlastivěda 5. ročník lidé kolem nás | |||||||||||
orientace na internetu
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák: |
- vyhledávání informací na internetu
|
2. komunikace na internetuDotace učebního bloku:
8
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák: |
- bezpečnostní zásady
|
3. využití internetu
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
- vyhledávání informací na zadané webové adrese
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 3. ročník komunikační a slohová výchova Prvouka 3. ročník Místo, kde žijeme Prvouka 3. ročník Lidé a čas Prvouka 3. ročník Lidé kolem nás Prvouka 3. ročník Rozmanitost přírody Prvouka 3. ročník Člověk a jeho zdraví | |||||||||||
práce s textovým editorem
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
využití internetových zdrojů pro vytvoření jednoduchého dokumentu v TE |
práce s prezetačním programem
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
využití internetových zdrojů pro vytvoření jednoduchého dokumentu v PP |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 5. Aktivně zasahuje do výuky a při nejasnosti požádá o vysvětlení.
- 5. Uvádí věci do souvislostí, propojuje je do širších celků.
- 5. Vypracuje jednoduchý úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů.
Kompetence komunikativní
- 5. V různých zdrojích , které má k dispozici vyhledává informace a si ověřuje, zda jsou informace pravdivé.
Kompetence pracovní
- 5. Naplánuje s pomocí učitele postup vedoucí ke splnění úkolu a stanoví čas nutný ke splnění.
- 5. Postupuje při práci podle jednoduchého návodu, pokud si neví rady, požádá o pomoc, přehledně zaznamená svůj pracovní postup, sleduje termín splnění.
- 5. Vhodným způsobem nabídne vlastní nápad, ocení nové nápady druhých.
