ŠVP platný od šk. rok 2020–2021, v. 15.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Český jazyk a literatura


Hana Kozáková, 4  týdně, P
Jazyková výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • JV: užívá správné mluvnické tvary ohebných slovních druhů a tím lépe formuluje text i rozumí jeho obsahu, druhy příslovcí, rozezná spojky P a S
  • prakticky použije jazykové příručky a ověřuje pravopisná pravidla

Tvarosloví včetně neohebných slovních druhů

Skladba: věta jednoduchá - věty jednočlenné, dvojčlenné, větné ekvivalenty
               větné členy - ZVČ a RVČ včetně doplňku
               souvětí podřadné - druhy vět vedlejších, interpunkce

Obohacování slovní zásoby, tvorba slov
Významy slov

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Výchova k občanství

7. ročník

Přírodní bohatství

Dějepis

7. ročník

Nové obzory 15.-16. století

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Velké říše raného středověku

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Dějepis

7. ročník

Evropa v době rozvinutého středověku

Výchova k občanství

7. ročník

Přírodní bohatství

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Člověk mezi lidmi

Komunikační a slohová výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • patřičně pojmenuje vlastnosti, popíše povahu, schopnosti, jednání a chování
  • tříbí svůj cit pro jazyk, orientuje se ve smyslu sdělení, vyjádří pocity

Popis odborný - popis pracovního postupu, popis výrobku a uměleckého díla

Výpisek, výtah - hlavní myšlenky textu

Charakteristika - popis vnitřní: kamarád, spolužák, rodinný příslušník

Životopis - strukturovaný, nestrukturovaný

Žádost
Pozvánka k různým příležitostem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Volný čas

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Já a moje rodina

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Dopis

Anglický jazyk

7. ročník

Volný čas

Anglický jazyk

7. ročník

Já a moje rodina

Literární výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě vlastního výběru přečte životopis osobnosti, z něhož vybere zákl. informace, zhodnotí a ne/doporučí knihu k přečtení spolužákům
  • LV:na základě tichého čtení převypráví daný text shrne poznatky a dojmy
  • sehraje se spolužáky scénku

Balada, romance, (detektivní) povídka

Životopis: beletrie (biografie, autobiografie), dokumentární, ke studijním účelům, komerční ...

Literární chronologie - starověká a středověká lit.

Komentář

Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících
Průběžné zařazování dílen čtení

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Svět zvířat

Výchova k občanství

7. ročník

Přírodní bohatství

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Anglický jazyk

7. ročník

Svět zvířat

Recitace

třídní kola v 6. a 7. roč. (v 8. a 9. roč. po domluvě)

OČJ

školní kolo v pro žáky 8. - 9. roč.

Próza a poezie

pro zájemce do 15 let odeslat do konce kalendářního roku

Soutěž v psaní dopisů

pro zájemce do 15 let odeslat do konce února

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence občanské
  • 9. Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.
  • 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.