ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Můj život
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vypráví jednoduchý příběh či událost

Rozšiřujeme a procvičujeme si slovní zásobu týkající se především tematických okruhů - domov, rodina a volnočasové aktivity

Opakování minulého času prostého a rozšíření znalosti o nová nepravidelná slovesa
Časový výraz "ago"
Vyjádření pozvání
Vazba like/dislike + -ing

Historie a způsob života naší rodiny
Tvorba rodokmenu
Můj volný čas
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

8. ročník

Sloh

Zeměpis

8. ročník

Evropa

Výchova k občanství

8. ročník

Stát a právo

Moje budoucnost
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se budoucího povolání, cestování a moderních technologií

    Vyjádření budoucnosti s will a porovnání s jinými formami vyjádření (např. going to)

    Zvažování vlastní budoucnosti - povolání, bydlení, rodinný život
     


     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Český jazyk a literatura

    8. ročník

    Sloh

    Výchova k občanství

    8. ročník

    Člověk hledá sám sebe

    Profesní orientace

    8. ročník

    Volba profesní orientace

    Výchova k občanství

    8. ročník

    Právní řád ČR

    Výchova k občanství

    8. ročník

    Stát a právo

    Zajímavosti kolem nás
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a dokáže se v nich orientovat

    Procvičení a rozšíření slovní zásoby týkající se tematických okruhů - domov a bydlení, volnočasové aktivity, příroda a přírodní katastrofy

    Minulý čas průběhový a jeho použití včetně jeho kombinace s minulým časem prostým

    příběhy - Murder in the Library

     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Výtvarná výchova

    8. ročník

    Malba

    Londýn
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • dokáže reagovat a domluvit se v běžných každodenních situacích

    Věnujeme se tematickému okruhu cestování a reálie anglicky mluvících zemí - Velká Británie a její hlavní město Londýn (nejznámější památky Londýna, historie, život v Londýně,... )

    Použití členu určitého s místními názvy
    Použití členů určitých a neurčitých v souvislé promluvě
    Dotazy na směr, vysvětlení cesty
    Vyjádření plánované budoucnosti pomocí přítomného času průběhového
    Neurčitá a záporná zájmena

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Zeměpis

    8. ročník

    Evropa

    Životní zkušenosti
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Procvičujeme slovní zásobu, která souvisí s oblastí kultury, našich zájmů a volného času, problematika životního prostředí a jeho znečištění

      Předpřítomný čas
      Použití výrazů ever/never/just
       

       

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Český jazyk a literatura

      8. ročník

      Sloh

      Zeměpis

      8. ročník

      Evropa

      Zeměpis

      8. ročník

      Západní Evropa

      Konverzace v anglickém jazyce

      9. ročník

      Zábava a volný čas

      Výtvarná výchova

      8. ročník

      Malba

      Výchova k občanství

      8. ročník

      Člověk hledá sám sebe

      Český jazyk a literatura

      8. ročník

      Literatura 19. století

      Český jazyk a literatura

      8. ročník

      Sloh

      Co se děje?
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

      • rozumí obsahu promluvy, chápe celkový obsah sdělení a dokáže postihnout jeho hlavní smysl
      • písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

      Probíraným tematickým okruhem jsou lidé, jejich zdraví, každodenní problémy a dodržování pravidel

      Způsobová slovesa

       

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Český jazyk a literatura

      8. ročník

      Sloh

      Výchova k občanství

      8. ročník

      Člověk hledá sám sebe

      Výchova k občanství

      8. ročník

      Člověk hledá sám sebe

      Klíčové kompetence

      Kompetence k učení
      • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
      • 9. Realisticky odhadne, zda jeho vědomosti nebo dovednosti dostačují pro plnění úkolu, sám rozpozná, co se potřebuje ještě doučit.
      • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
      Kompetence k řešení problémů
      • 9. Umí si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
      • 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
      Kompetence komunikativní
      • 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
      • 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.

        Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

      • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
      • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
      Kompetence pracovní
      • 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.