ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Přírodopis


Markéta Morongová, 1+1  týdně, P
Anatomie a fyziologie člověka
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - objasní stavbu a funkci jednotlivých orgánů a orgánových soustav lidského těla

- stavba a funkce jednotlivých částí lidského těla, orgány, orgánové soustavy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

8. ročník

Kresba

Nemoci, úrazy a prevence
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - zná příčiny nemocí, jejich prevenci a způsob léčby
  • - aplikuje první pomoc při poranění

- zásady 1. pomoci

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Prevence

8. ročník

Péče o zdraví - návykové látky

Fylogeneze a ontogeneze člověka
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - vysvětlí způsob oplození, vývin nového jedince
  • - orientuje se ve fylogenezi člověka
  • - popíše jednotlivé etapy života

- stavba mužské a ženské pohlavní soustavy
- oplození
- etapy života
- pohlavní choroby a jejich prevence

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Prevence

8. ročník

Partnerský vztah, rodina a rodičovství a oblast sexuality

Genetika
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - vysvětlí význam dědičnosti a proměnlivosti organismu

- dědičnost
- proměnlivost

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova k občanství

8. ročník

Člověk hledá sám sebe

Biologická olympiáda

Kategorie 8. - 9. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie

Klíčové kompetence

Kompetence komunikativní
  • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
Kompetence sociální a personální
  • 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
  • 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
  • 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
  • 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
Kompetence občanské
  • 9. Samostatně posuzuje, zda už má dost informací, aby se mohl rozhodovat; zvažuje pro i proti v daném problému.