ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Hudební výchova


Jiří Balek, 1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    · další zdokonalování a upevňování vokálního projevu
    · dynamika
    · zpěv jednohlasý, popř. vícehlasý
    · lidové písně, umělé písně
    · zpěv a capella
    · zpěv dle dirigentského gesta
    · zpěv s nahrávkou
    · zpěv písní populárních
    · rytmus písní
    · orientace v notovém zápisu písní jednohlasých i vícehlasých
     

    Instrumentální činnosti
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      · hra na hudební nástroje
      · využití Orfova instrumentáře i klasického nástroje
      · tvoření jednoduchých nástrojových doprovodů rytmických i rytmicko - melodických
      · reprodukce motivů, jednoduchých skladbiček

      Hudebně pohybové činnosti
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        · pohybový doprovod znějící hudby
        · taneční kroky - prvky lidových tanců , hudby populární
         

        Poslechové činnosti
        Očekávané výstupyUčivo

        žák:

          · analýza hudební skladby
          · sonátová forma
          · programní hudba
          · hudební styly a žánry
          · hudba artificiální a nonartificiální
          · jazz, rock,střední proud
          · původ hudby
          · hudba gotiky, renesance, baroka, klasicismu, romantismu
           

          Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

          Informatika

          8. ročník

          Internet a zpracování informací

          Dějepis

          8. ročník

          Svět od pol. 17. století a v 18. století

          Výtvarná výchova

          8. ročník

          Svět fantazie

          Dějepis

          8. ročník

          Svět a Habsburská monarchie v 2. pol. 19. stol.

          Dějepis

          8. ročník

          Osvícenství a Velká francouzská revoluce

          Dějepis

          8. ročník

          Svět od pol. 17. století a v 18. století

          Výchova k občanství

          8. ročník

          Člověk hledá sám sebe

          Klíčové kompetence

          Kompetence k učení
          • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
          • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
          • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
          Kompetence komunikativní
          • 9. Vyjadřuje se tak, aby mu ostatní rozuměli, používá pro to jednoznačná a výstižná pojmenování a k vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků.