ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

8. ročník


Tělesná výchova


Jan Vopat, 2  týdně, P
Atletika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Běh vytrvalostní do 2000 m - fartlek
    Skok daleký-zlepšování techniky
    Skok vysoký-zlepšování techniky flopu
    Vrh koulí-seznámeni s technikou
    Běh 60, 150, 300 m

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Fyzika

    8. ročník

    Práce, energie a výkon

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Atletika

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Gymnastika

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Sportovní hry

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Plavání

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Gymnastika

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Sportovní hry

    Tělesná výchova

    8. ročník

    Atletika

    Gymnastika
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Akrobacie-přemet stranou
      Hrazda-toč vpřed a vzad
      Kruhy- překoty.visy
      Trampolínka- jednoduché skoky s dopomocí
      Švédská bedna –přeskoky
      Bradla
      Kladina
      Šplh
      Rytmická a kondiční gymnastika

      Úpoly-střehové postoje, pády stranou, vzad, přetlaky přetahy

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Zdraví a hygiena

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Plavání

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Sportovní hry

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Gymnastika

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Atletika

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Gymnastika

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Sportovní hry

      Tělesná výchova

      8. ročník

      Atletika

      Sportovní hry
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal
        základní pravidla + HČJ
        Zdokonalení herních situací

        Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

        Tělesná výchova

        8. ročník

        Sportovní hry

        Tělesná výchova

        8. ročník

        Gymnastika

        Tělesná výchova

        8. ročník

        Atletika

        Prevence

        8. ročník

        Péče o zdraví - návykové látky

        Prevence

        8. ročník

        Péče o zdraví - výživa a zdraví

        Tělesná výchova

        8. ročník

        Gymnastika

        Tělesná výchova

        8. ročník

        Sportovní hry

        Tělesná výchova

        8. ročník

        Atletika

        Plavání
        Očekávané výstupyUčivo

        žák:

          Zdokonalování plaveckých stylů. Skok do neznámé vody, start z bloků, lovení předmětů-zdokonalování

          Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

          Tělesná výchova

          8. ročník

          Zdraví a hygiena

          Prevence

          8. ročník

          Péče o zdraví - výživa a zdraví

          Tělesná výchova

          8. ročník

          Gymnastika

          Tělesná výchova

          8. ročník

          Atletika

          Zdraví a hygiena
          Očekávané výstupyUčivo

          žák:

            Význam pohybu pro zdraví

            Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových disbalancí

            Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech

            Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

            Tělesná výchova

            8. ročník

            Plavání

            Tělesná výchova

            8. ročník

            Gymnastika

            Výchova k občanství

            8. ročník

            Člověk hledá sám sebe

            Klíčové kompetence

            Kompetence k učení
            • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
            Kompetence k řešení problémů
            • 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
            • 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
            Kompetence sociální a personální
            • 9. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci, umí najít své chyby, poučit se z nich a posiluje své silné stránky.
            • 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
            • 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
            • 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
            Kompetence občanské
            • 9. Posuzuje a hodnotí jevy, procesy,události a problémy ve svém okolí z různých úhlů pohledu
            • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.
            • 9. Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír, odmítá agresi proti sobě nebo proti třetí osobě, fyzickému i psychickému násilí ve škole, podle svých možností se mu postaví.
            • 9. Zná a předvede záchranné i strategické postupy a zásady při krizových situacích; přivolá pomoc, popřípadě ji poskytne; předvídá možná rizika i v nových situacích a prostorech.
            • 9. Upevňuje svůj vztah k prostoru, ve kterém žije, v rámci evropské sounáležitosti i v globálním měřítku.
            Kompetence pracovní
            • 9. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.