ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Český jazyk a literatura


Hana Kozáková, 4+1  týdně, P
Jazyk a jeho útvary
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • KSV:popíše školní a domácí prostředí, okolí školy a svého bydliště
  • JVpracuje s jazykovými příručkami (i na internetu)

Jazykové příručky - PČP, Slovník spisovné češtiny, vyhledávání v různých slovnících, na internetu...

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

6. ročník

Rodina

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

MetodyPostupyFormy práce

výukové programy a internet

internetové slovníky

Jazyková výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • JVpracuje s jazykovými příručkami (i na internetu)

Zvuková stránka jazyka - hláskosloví, přízvuk, výslovnost


Tvarosloví (ohebné sl. druhy)1, 2, 3, 4 - druhy, skloňování - pravopis + 5 (os., č.,zp. čas)

Věta jednoduchá:  větné členy: ZVČ - typy PS, druhy  PO + shoda
                                                       RVČ - předmět, příslovečné určení, přívlastek Pk (sh., nesh., něk.)

Souvětí rozeznat od věty jednoduché

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

6. ročník

Místo,kde žiji

Výchova k občanství

6. ročník

činnosti lidí

Výchova k občanství

6. ročník

pravdivá komunikace

Výchova k občanství

6. ročník

kdo jsem a jaký jsem

Výchova k občanství

6. ročník

sociální dovednosti

Výchova k občanství

6. ročník

spolupráce a vztahy

Výchova k občanství

6. ročník

slušné chování

Dějepis

6. ročník

Starověké Řecko a Řím

Dějepis

6. ročník

Pravěk

Dějepis

6. ročník

Nejstarší starověké státy

Dějepis

6. ročník

Úvod do učiva dějepisu

Informatika

6. ročník

Internet a e-mailová komunikace

MetodyPostupyFormy práce

výukové programy a testy na PC

výukové programy a internet

Sloh
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • KSV:popíše školní a domácí prostředí, okolí školy a svého bydliště

Práce s textem
Vypravování, reprodukce - slovní zásoba, všechny tři typy přímé

Popis - věc, prostor - třída, škola, budova, umělecké dílo + vnější popis (postava), popíše cestu
 

Vyplňování tiskopisů - tvorba jednoduchého formuláře

Objednávka - náležitosti, správnost údajů
Dopis - soukromý, úřední

Zpráva, oznámení: O - spojeno s výzvou, Z - spojena s hodnocením
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

6. ročník

Místo,kde žiji

Anglický jazyk

6. ročník

Můj den

Anglický jazyk

6. ročník

Rodina

Výchova k občanství

6. ročník

Rodina

Výchova k občanství

6. ročník

Volný čas a jeho využití

Výchova k občanství

6. ročník

činnosti lidí

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Konverzace v anglickém jazyce

6. ročník

Místo,kde žiji

Konverzace v anglickém jazyce

6. ročník

Můj den

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Dopis

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Anglický jazyk

6. ročník

Místo,kde žiji

Anglický jazyk

6. ročník

Můj den

Literatura
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Názvosloví  -  Literární druhy: epika, lyrika, drama
    Literární prostředky

    Epické žánry - pohádka, bajka, pověst, báje + žánry lidové slovesnosti

    Komentář

    Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících

    Pozn.: Pohádky nahradit detektivními příběhy

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Dějepis

    6. ročník

    Starověké Řecko a Řím

    Výchova k občanství

    6. ročník

    Rok v jeho proměnách

    MetodyPostupyFormy práce

    krátkodobé projekty

    skupinová práce

    pracovní listy
    s využitím pomůcek, pracovních listů, odborné literatury, počítačových a výukových programů a internetu

    Recitace

    třídní kola v 6. a 7. roč. (v 8. a 9. roč. po domluvě)

    Recitace

    školní kolo pro žáky 6. - 9. ročníku realizováno do konce kalendářního roku

    Mladý Demosthenes

    školní kolo pro žáky 6. - 9. ročníku realizováno do konce kalendářního roku

    Próza a poezie

    pro zájemce do 15 let odeslat do konce kalendářního roku

    Soutěž v psaní dopisů

    pro zájemce do 15 let odeslat do konce února

    Klíčové kompetence

    Kompetence k učení
    • 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
    Kompetence komunikativní
    • 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
    Kompetence sociální a personální
    • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
    • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
    Kompetence občanské
    • 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.