Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Český jazyk a literatura
Jazyk a jeho útvaryDotace učebního bloku:
10
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Jazykové příručky - PČP, Slovník spisovné češtiny, vyhledávání v různých slovnících, na internetu... |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 6. ročník Rodina Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách Výchova k občanství 6. ročník Domov |
Výchova k občanství 6. ročník Domov Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
výukové programy a internet internetové slovníky |
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Zvuková stránka jazyka - hláskosloví, přízvuk, výslovnost
Věta jednoduchá: větné členy: ZVČ - typy PS, druhy PO + shoda Souvětí rozeznat od věty jednoduché |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 6. ročník Místo,kde žiji Výchova k občanství 6. ročník činnosti lidí |
Výchova k občanství 6. ročník pravdivá komunikace Výchova k občanství 6. ročník kdo jsem a jaký jsem Výchova k občanství 6. ročník sociální dovednosti Výchova k občanství 6. ročník spolupráce a vztahy Výchova k občanství 6. ročník slušné chování Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Pravěk Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu Informatika 6. ročník Internet a e-mailová komunikace |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
výukové programy a testy na PC
výukové programy a internet
|
Sloh
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Práce s textem
Popis - věc, prostor - třída, škola, budova, umělecké dílo + vnější popis (postava), popíše cestu Vyplňování tiskopisů - tvorba jednoduchého formuláře
Objednávka - náležitosti, správnost údajů
Zpráva, oznámení: O - spojeno s výzvou, Z - spojena s hodnocením |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 6. ročník Místo,kde žiji Anglický jazyk 6. ročník Můj den Anglický jazyk 6. ročník Rodina Výchova k občanství 6. ročník Rodina Výchova k občanství 6. ročník Volný čas a jeho využití Výchova k občanství 6. ročník činnosti lidí Výchova k občanství 6. ročník Domov Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách |
Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Místo,kde žiji Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Můj den Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Dopis Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách Anglický jazyk 6. ročník Místo,kde žiji Anglický jazyk 6. ročník Můj den |
Literatura
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák: |
Názvosloví - Literární druhy: epika, lyrika, drama Epické žánry - pohádka, bajka, pověst, báje + žánry lidové slovesnosti |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících Pozn.: Pohádky nahradit detektivními příběhy |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím |
Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách |
||||||||||
Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
krátkodobé projekty
skupinová práce
pracovní listy |
Recitace
třídní kola v 6. a 7. roč. (v 8. a 9. roč. po domluvě)
Recitace
školní kolo pro žáky 6. - 9. ročníku realizováno do konce kalendářního roku
Mladý Demosthenes
školní kolo pro žáky 6. - 9. ročníku realizováno do konce kalendářního roku
Próza a poezie
pro zájemce do 15 let odeslat do konce kalendářního roku
Soutěž v psaní dopisů
pro zájemce do 15 let odeslat do konce února
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
Kompetence komunikativní
- 5. Svou myšlenku, svůj prožitek nebo příběh podává písemně s jasnou logikou.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.