ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Přírodopis


Markéta Morongová, 2  týdně, P
Uspořádání živého světa
Dotace učebního bloku:   2
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - vysvětlí, co zkoumají jednotlivé biologické vědy
  • - uvede příklady živé a neživé přírody
  • - vyjmenuje základní taxonomické jednotky (říše, kmen, třída, řád, čeleď, rod, druh) a uvede příklady

- biologické vědy
- živá a neživá příroda
- základní taxonomické jednotky (říše, kmen, třída, řád, čeleď, rod, druh)

Práce s mikroskopem
Dotace učebního bloku:   4
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    - stavba mikroskopu
    - mikroskopický preparát

    Nebuněčnost, jednobuněčnost, mnohobuněčnost
    Dotace učebního bloku:   2
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - vysvětlí rozdíl mezi nebuněčným, jednobuněčným a mnohobuněčným organismem, uvede příklady

    - nebuněčnost
    - jednobuněčnost
    - mnohobuněčnost

    Rostlinná buňka
    Dotace učebního bloku:   5
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - popíše rostlinnou buňku, vysvětlí funkci organel

    - stavba rostlinné buňky
    - funkce organel

    Projevy života rostlin
    Dotace učebního bloku:   6
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - vymezí základní projevy života rostlin, uvede jejich význam, vysvětlí pojmy producent, konzument, reducent, autotrofie, heterotrofie

    - fotosyntéza, dýchání, výživa, růst, rozmnožování, dráždivost, vývin

    Bakterie
    Dotace učebního bloku:   4
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - uvede význam bakterií v přírodě i pro člověka

    - význam bakterií

    Houby
    Dotace učebního bloku:   6
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - rozliší houby s plodnicemi a bez plodnic, uvede příklady a popíše stavbu těla
    • - objasní soužití dvou organismů u lišejníků
    • - pozná (i s pomocí atlasu) naše nejznámější jedlé a jedovaté houby

    - jednobuněčné houby(kvasinky)
    - mnohobuněčné houby

    Říše rostlin - nižší rostliny
    Dotace učebního bloku:   4
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - odvodí uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletivo až k jednotlivým orgánům

    - řasy
    - lišejníky

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Zeměpis

    7. ročník

    Afrika

    Vývoj rostlin, přechod rostlin na souš
    Dotace učebního bloku:   2
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - odvodí přizpůsebení rostlin podmínkám prostředí

    Stavba rostlinného těla
    Dotace učebního bloku:   12
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - vysvětlí funkce jednotlivých částí rostlinného těla - (kořen, stonek, list, květ, plod)

    - funkce jednotlivých částí rostlinného těla (kořen, stonek, list, květ, plod)
    - rozmnožování rostlin

    Výtrusné a semenné rostliny
    Dotace učebního bloku:   4
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • - vysvětlí rozdíl mezi výtrusnými a semennými rostlinami
    • - zná příklady a využití kulturních plodin
    • - pracuje s atlasy a zjednodušenými klíči rostlin

    - rostliny výtrusné (mechorosty, kapraďorosty – plavuně, přesličky, kapradiny)

    - znaky nahosemenných rostlin
    - hlavní zástupce nahosemenných rostlin

    - znaky krytosemenných rostlin
    - jednoděložné a dvouděložné rostliny
    - čeledi rostlin a jejich zástupci

     

     

    Biologická olympiáda

    Kategorie 6. - 7. ročník Školní kolo, okresní kolo a krajské kolo biologické olympiády pro zájemce. Adresa: www.biologickaolympiada.cz Školní kolo - poznávačka a test Okresní kolo - vstupní úkol, laboratorní úkol a teorie Krajské kolo - laboratorní úkol a teorie

    Klíčové kompetence

    Kompetence k učení
    • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
    • 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
    • 9. Realisticky odhadne, zda jeho vědomosti nebo dovednosti dostačují pro plnění úkolu, sám rozpozná, co se potřebuje ještě doučit.
    Kompetence sociální a personální
    • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
    • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.