ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

6. ročník


Dějepis


Eva Zálohová, 2  týdně, P
Úvod do učiva dějepisu
Dotace učebního bloku:   6
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - vysvětlí na konkrétních příkladech důležitost a potřebnost dějepisných poznatků
  • - uvede příklady zdrojů informací o minulosti, pojmenuje instituce, kde jsou tyto zdroje shromažďovány
  • - vysvětlí počítání křesťanského letopočtu, vyčte základní údaje z časové osy a umí ji vytvořit podle zadaných údajů

význam zkoumání dějin, pojmy HISTORIE, ARCHEOLOGIE
způsoby získávání informací, druhy pramenů
historický čas a prostor, kalendář, letopočet
práce s časovou osou a histirickou mapou

Komentář
návštěva muzea či archívu
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

6. ročník

Jazyková výchova

Zeměpis

6. ročník

Oceány a světadíly

Zeměpis

6. ročník

Glóbus a mapa

Zeměpis

6. ročník

Planeta Země

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Pravěk
Dotace učebního bloku:   13
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - na základě informací získaných i z jiných zdrojů zdokumentuje život lidí oné doby
  • - zhodnotí přínos zemědělství a zpracování kovů pro vývoj lidské společnosti
  • - dá do souvislosti názvy jednotlivých období pravěku s vývojem lidské společnosti se zřetelem k archeologickým nalezištím na našem území

dělení pravěku podle používaného materiálu
vývoj lidského druhu
vývoj materiálního a kulturního života

Komentář
Den v pravěku- praktikum v přírodě
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

6. ročník

Jazyková výchova

Fyzika

6. ročník

Měření času

Zeměpis

6. ročník

Oceány a světadíly

Zeměpis

6. ročník

Glóbus a mapa

Praktické činnosti

6. ročník

Práce se dřevem

Anglický jazyk

9. ročník

Reálie anglicky mluvících zemí

Nejstarší starověké státy
Dotace učebního bloku:   18
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - na základě informací získaných i z jiných zdrojů zdokumentuje život lidí oné doby
  • - rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem nejstarších států
  • - zhodnotí přínos nejstarších států pro další vývoj civilizace
  • - uvede příklady nejvýznamnějších památek starověku
  • - objasní pojem STÁT pomocí funkcí panovníka a jednotlivých společenských skupin a vysvětlí principy fungování různých forem vlády

Egypt, Mezopotámie, národy Blízkého Východu, Indie, Čína - přínost těchto národů pro vývoj technické i kulturní civilizace

Komentář
základní zeměpisné údaje o státě:světadíl, velké řeky, dnešní státy v lokalitě
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

6. ročník

Jazyková výchova

Matematika

6. ročník

Krychle a kvádr

Informatika

6. ročník

Internet a e-mailová komunikace

Výchova k občanství

6. ročník

činnosti lidí

Fyzika

6. ročník

Měření délky

Zeměpis

6. ročník

Oceány a světadíly

Zeměpis

6. ročník

Glóbus a mapa

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Starověké Řecko a Řím
Dotace učebního bloku:   35
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a jejích osobností pro evropskou civilizaci
  • - objasní pojem STÁT pomocí funkcí panovníka a jednotlivých společenských skupin a vysvětlí principy fungování různých forem vlády
  • - zdůvodní, proč byla athénská demokracie vzorem pro novodobé formy vlády

řecké státy a jejich vývoj politický, boj za svobodu, civilizační přínos pro Evropu
římský stát, jeho politický vývoj, přínos pro evropskou kulturu a civilizaci
pojmy ANTIKA, DEMOKRACIE, MARATHON

Komentář
projekt "den na řecké olympiádě"
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

6. ročník

Jazyková výchova

Matematika

6. ročník

Trojúhelník

Informatika

6. ročník

Internet a e-mailová komunikace

Výchova k občanství

6. ročník

činnosti lidí

Zeměpis

6. ročník

Oceány a světadíly

Zeměpis

6. ročník

Glóbus a mapa

Tělesná výchova

6. ročník

Atletika

Výchova k občanství

6. ročník

Domov

Výchova k občanství

6. ročník

Rok v jeho proměnách

Český jazyk a literatura

6. ročník

Literatura

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence sociální a personální
  • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.