Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
6. ročník
Výchova k občanství
Rok v jeho proměnách
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák: |
Rok v jeho proměnách a slavnostech
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyk a jeho útvary Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh Český jazyk a literatura 6. ročník Literatura Informatika 6. ročník Internet a e-mailová komunikace Dějepis 6. ročník Úvod do učiva dějepisu Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Zeměpis 6. ročník Planeta Země |
Výchova k občanství 6. ročník pravdivá komunikace Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyk a jeho útvary Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh |
||||||||||
Domov
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Domov
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyk a jeho útvary Matematika 6. ročník Jednoduché rovnice Informatika 6. ročník Internet a e-mailová komunikace Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy |
Výchova k občanství 6. ročník kdo jsem a jaký jsem Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Místo,kde žiji Praktické činnosti 6. ročník Práce se dřevem Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyk a jeho útvary Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh Anglický jazyk 6. ročník Místo,kde žiji |
||||||||||
Rodina
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Rodina
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Výchova k občanství 6. ročník kdo jsem a jaký jsem Výchova k občanství 6. ročník sociální dovednosti Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Rodina Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh Anglický jazyk 6. ročník Rodina |
|||||||||||
činnosti lidí
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák: |
činnosti lidí
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Výchova k občanství 6. ročník sociální dovednosti Praktické činnosti 6. ročník Práce se dřevem Dějepis 6. ročník Starověké Řecko a Řím Dějepis 6. ročník Nejstarší starověké státy Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh |
|||||||||||
Volný čas a jeho využití
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Volný čas a jeho využití
|
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Výchova k občanství 6. ročník pravdivá komunikace Výchova k občanství 6. ročník spolupráce a vztahy Výchova k občanství 6. ročník slušné chování Konverzace v anglickém jazyce 6. ročník Můj den Český jazyk a literatura 6. ročník Sloh Anglický jazyk 6. ročník Můj den Informatika 6. ročník Bezpečnost na internetu a v síti Informatika 7. ročník Bezpečnost na internetu a v síti Informatika 9. ročník Seznam se bezpečně Informatika 8. ročník Bezpečnost na internetu a v síti |
|||||||||||
Obrana vlasti
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
|
||||||||||
| Metody | Postupy | Formy práce | |||||||||
|
exkurze návštěva vojenského útvaru krátkodobé projekty
|
skupinová práce
pro skupinovou výuku je charakteristická spolupráce žáků při řešení úlohy, problému; kooperativní výuka
metoda, která je založena na kooperaci (spolupráci) žáků mezi sebou při řešení různě náročných úloh a problémů, ale |
||||||||||
pravdivá komunikace
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
zásady komunikace ve dvojici a ve skupině, já a můj volný čas |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Výchova k občanství 6. ročník Rok v jeho proměnách Výchova k občanství 6. ročník Volný čas a jeho využití | |||||||||||
kdo jsem a jaký jsem
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
lidské vlastnosti, schopnosti a dovednosti, moje rodina, hodnocení a sebehodnocení |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Výchova k občanství 6. ročník Domov Výchova k občanství 6. ročník Rodina | |||||||||||
sociální dovednosti
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
domluva ve skupině, domluva s dospělým, vhodný způsob žádání, slušné odmítnutí, |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Výchova k občanství 6. ročník Rodina Výchova k občanství 6. ročník činnosti lidí | |||||||||||
spolupráce a vztahy
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
Co máme společného, tolerance k jinakosti |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Výchova k občanství 6. ročník Volný čas a jeho využití | |||||||||||
slušné chování
| Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
žák:
|
chování ve škole, na veřejnosti, řešení problémů |
||||||||||
| Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
|
Český jazyk a literatura 6. ročník Jazyková výchova Výchova k občanství 6. ročník Volný čas a jeho využití | |||||||||||
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
Kompetence sociální a personální
- 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
- 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
- 5. Respektuje pravidla ochrany ŽP (třídí odpady, šetří el. energií, vodou,...).
