ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Já a moje rodina
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • užívá jednoduché obraty k vyžádání základních informací
  • vhodně reaguje na otázky týkající se každodenního života
  • popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
  • používá dvojjazyčný slovník, dokáže vytvořit základní tvar slova

Rozšiřujeme si slovní zásobu na téma já a moje rodina, škola a naše zájmy. Opakujeme názvy ročních období a měsíců v roce. Moje denní rutina, jak pomáhám doma rodičům, téma moje narozeniny a jak je obvykle slavím.

Řadové číslovky a datumy
Přítomný čas prostý
Frekvenční příslovce
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Sloh

Svět zvířat
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Procvičujeme si slovní zásobu týkající se světa zvířat (názvy domácích zvířat a jejich mláďat, volně žijících zvířat, jejich popis a popis prostředí, ve kterém žijí, zajímavosti ze světa zvířat, moje oblíbené zvíře)

    Přítomný čas průběhový a jeho kombinace s přítomným časem prostým
    Kolik je hodin?
    Zájmena osobní a zájmena ve funkci předmětu
    Modální slovesa - must

     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Český jazyk a literatura

    7. ročník

    Literatura

    Přírodopis

    7. ročník

    Bezobratlí živočichové

    Přírodopis

    7. ročník

    Obratlovci

    Prázdniny a cestování
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • písemně, gramaticky správně tvoří jednoduché věty a obměňuje je

    Učíme se slovní zásobu týkající se cestování - kam můžeme jet na dovolenou, způsoby dopravy, co vše potřebuji k cestování, problémy, kzeré nás mohou na cestě potkat

    Minulý čas prostý sloves pravidelných a nepravidelných
    Učíme se napsat pohlednici z dovolené

    Jídlo
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • dokáže se orientovat v monologu či dialogu s malým počtem neznámých výrazů
    • rozumí obsahu jednoduchých textů, umí postihnout hlavní myšlenku a vyhledat základní informace

    Rozšiřujeme si a procvičujeme slovní zásobu, která se vztahuje k tematickému okruhu jídlo, stravovací návyky a objednávka v restauraci


    Počitatelná a nepočit. podst. jména
    Použití členů určitých a neurčitých včetně výrazů vyjadřujících množství

    Tvoříme jídelní lístek
    Procvičujeme rozhovory v restauraci
    Věnujeme se tematice vaření a receptům
    Nákup potravin

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Výchova ke zdraví

    7. ročník

    Příprava pokrmů

    Výchova ke zdraví

    7. ročník

    Výživa a zdraví

    Praktické činnosti

    7. ročník

    Příprava pokrmů

    Země, ve které žiji
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

      Tematickým okruhem, kterému se věnujeme a v rámci něhož procvičujeme příslušnou slovní zásobu, jsou reálie anglicky mluvících zemí v porovnání s reáliemi České republiky, město v kontrastu k přírodě a počasí 
       

      Číslovky 0 - 1 000 000
      Přídavná jména a jejich stupňování
       

      Zabýváme se reáliemi VB a USA v porovnání s naší zemí
      Svět rekordů - různé oblasti
      Jaké je dneska počasí?

       

      Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

      Výchova k občanství

      7. ročník

      Národ

      Výchova k občanství

      7. ročník

      Vlast

      Výchova k občanství

      7. ročník

      Obec, region, země

      Zeměpis

      7. ročník

      Austrálie

      Zeměpis

      7. ročník

      Amerika

      Dějepis

      7. ročník

      Český stát ve 14.-16. století

      Dějepis

      7. ročník

      Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

      Výchova k občanství

      7. ročník

      Kultura

      Výchova k občanství

      7. ročník

      Obec, region, země

      Výchova k občanství

      7. ročník

      Vlast

      Výchova k občanství

      7. ročník

      Národ

      Český jazyk a literatura

      7. ročník

      Jazyková výchova

      Volný čas
      Očekávané výstupyUčivo

      žák:

        Věnujeme se slovní zásobě k tematickým okruhům volný čas, kultura (kino, divadlo, hudba, knihy, žánry, ...), média (TV, noviny, radio, ...),


        Budoucí čas vyjádřený pomocí going to
        Opisný tvar have to
        Výrazy Let´s, What about

        Známé osobnosti

        Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

        Český jazyk a literatura

        7. ročník

        Sloh

        Výchova k občanství

        7. ročník

        Kultura

        Klíčové kompetence

        Kompetence k učení
        • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
        • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
        • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.