ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Výchova k občanství


Anežka Lipplová, 1  týdně, P
Národ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vysvětlí pojem národ z hlediska své sounáležitosti k českému národu a České republice
  • uvede příklady zajímavých a památných míst našeho státu a význačných děl z oblasti kultury

Národ
kořeny a historie našeho národa
národní bohatství (přírodní krásy, kulturní bohatství, významné osobnosti a jejich dílo, lidové zvyky a tradice)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Stavba věty

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Hudební výchova

7. ročník

Poslechové činnosti

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Země, ve které žiji

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Velké říše raného středověku

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Vlast
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu
  • objasní význam důležitých symbolů našeho státu a vyhodnotí příležitosti jejich použití

Vlast
pojem vlasti, vlastenectví
státní symboly
státní svátky
hlavní město Praha

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Literatura

Český jazyk a literatura

7. ročník

Stavba věty

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Dějepis

7. ročník

Velké říše raného středověku

Hudební výchova

7. ročník

Poslechové činnosti

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Země, ve které žiji

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Velké říše raného středověku

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Obec, region, země
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování ke kulturním a přírodním objektům a aktivně proti němu vystupuje výstup

Obec, region, země
zajímavá a památná místa
ochrana kulturních památek
město Český Krumlov
vztah k přírodě, ekologie (ChKO, NP)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Literatura

Český jazyk a literatura

7. ročník

Stavba věty

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Dějepis

7. ročník

Velké říše raného středověku

Hudební výchova

7. ročník

Poslechové činnosti

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Země, ve které žiji

Dějepis

7. ročník

Velké říše raného středověku

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Majetek a vlastnictví
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dokáže se rozhodnout, jak vhodně nakládat s penězi
  • objasní, z jakých zdrojů pochází příjmy státu a kam směřují jeho výdaje
  • rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví, uvede jejich příklady

Majetek a vlastnictví
druhy majetku a způsoby jeho nabývání
hospodaření s penězi, rozpočet
vlastnictví
ochrana majetku

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Matematika

7. ročník

Poměr, přímá a nepřímá úměrnost

Dějepis

7. ročník

Evropa v době rozvinutého středověku

Výchova ke zdraví

7. ročník

Mezilidské vztahy

Kultura
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory
  • charakterizuje prostředky masové komunikace, posoudí vliv médií na utváření kultury a na veřejné mínění

Kultura
různé významy pojmu kultura
kulturní historie (umělecké slohy)
hodnoty a tradice
kulturní instituce - typy, jejich nabídka, význam pro život
média a jejich vliv na utváření kultury, veřejného mínění a chování lidí

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Stavba věty

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Anglický jazyk

7. ročník

Volný čas

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Dějepis

7. ročník

Nové obzory 15.-16. století

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Evropa v době rozvinutého středověku

Hudební výchova

7. ročník

Poslechové činnosti

Dějepis

7. ročník

Nové obzory 15.-16. století

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Evropa v době rozvinutého středověku

Obrana vlasti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • popíše situace, kdy je třeba bránit vlast

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
Kompetence sociální a personální
  • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
  • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.
Kompetence občanské
  • 9. Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.