ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Dějepis


Eva Zálohová, 2  týdně, P
Velké říše raného středověku
Dotace učebního bloku:   14
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - umí použít mapu při vysvětlování období stěhování národů a rozdělení Slovanů
  • - uvede příklady byzantského slohu a dá ho do návaznosti na antickou tradici
  • - objasní podstatu feudalismu a vysvětlí postavení jednotlivých společenských skupin
  • - vypravuje o osobnosti Karla Velikého, dá do souvislosti dnešní státy s rozdělením Francké říše
  • - objasní základní termíny islámu
  • - výboje Vikingů dá do souvislosti se vznikáním Francie a Anglie
  • - popíše život jednotlivých vrstev společnosti v daném období

Stěhování národů, rozdělení Slovanů,říše Byzantská, Franská, Arabská, Vikingové, feudalismus a rozdělení společnosti, úloha církve,

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Zeměpis

7. ročník

Asie

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století
Dotace učebního bloku:   12
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - zhodnotí politický a kulturní význam Velké Moravy v souvislosti s jejími nejznámějšími osobnostmi
  • - dokáže vyjmenovat v chronologickém pořadí a spojit do souvislosti vybrané panovníky českého státu
  • - objasní pokrok v zemědělství a rozvoj měst a obchodu

nejznámější české pověsti, Sámova říše, Velkomoravská říše,Přemyslovci,kolonizace, rozvoj měst a obchodu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Informatika

7. ročník

Internet a zpracování informací

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Evropa v době rozvinutého středověku
Dotace učebního bloku:   8
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - zná hlavní znaky a památky kultury daného období
  • - objasní pokrok v zemědělství a rozvoj měst a obchodu

vývoj feudální společnosti, naši sousedé a velké evropské státy,románská a gotická kultura,křížové výpravy a rytířství

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Informatika

7. ročník

Internet a zpracování informací

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Majetek a vlastnictví

Zeměpis

8. ročník

Evropa

Český stát ve 14.-16. století
Dotace učebního bloku:   10
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - popíše život jednotlivých vrstev společnosti v daném období
  • - objasní pokrok v zemědělství a rozvoj měst a obchodu
  • - dokáže vysvětlit přínos Karla IV. pro celkový vývoj našeho státu
  • - vysvětlí Husovy myšlenky a umí souvisle zhodnotit jeho boj za pravdu podle vlastního přesvědčení
  • - shromáždí poznatky o husitském programu a válkách a umí je srozumitelně vysvětlit

Lucemburkové, husitství, Jiří z Poděbrad a Jagellonci

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Informatika

7. ročník

Internet a zpracování informací

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Nové obzory 15.-16. století
Dotace učebního bloku:   12
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • - s pomocí mapy zhodnotí plavby nejvýznamějších mořeplavců a zhodnotí význam objevování nových území

Kolumbus , Vasco da Gama, Magalhaens, kolonie, indiánské říše, humanismus a renesance

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

7. ročník

Jazyková výchova

Informatika

7. ročník

Internet a zpracování informací

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Zeměpis

7. ročník

Asie

Zeměpis

7. ročník

Amerika

Zeměpis

7. ročník

Afrika

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Habsburkové na českém trůně
Dotace učebního bloku:   16
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Nástup Habsburků na český trůn, Rudolf II., české stavovské povstání, Třicetiletá válka, Jan Amos Komenský

    Klíčové kompetence

    Kompetence k učení
    • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
    • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
    • 9. Hledá silné a slabé stránky své práce, poučí se z nezdaru, přijímá rady ke zlepšení i kritiku.
    • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
    Kompetence sociální a personální
    • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.
    • 5. Ovládá své emoce, naslouchat druhým, uznat své chyby a říci i nepříjemné věci slušně.