Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222
Učební osnovy
7. ročník
Český jazyk a literatura
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Tvarosloví včetně neohebných slovních druhů
Význam slov- termíny, S a H, slova K a A, slova básnická, knižní výrazy
Obohacování slovní zásoby, tvorba slov |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Anglický jazyk 7. ročník Země, ve které žiji Výchova k občanství 7. ročník Obec, region, země |
Dějepis 7. ročník Nové obzory 15.-16. století Dějepis 7. ročník Český stát ve 14.-16. století Dějepis 7. ročník Velké říše raného středověku Dějepis 7. ročník Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století Dějepis 7. ročník Evropa v době rozvinutého středověku Výchova k občanství 7. ročník Kultura Výchova k občanství 7. ročník Obec, region, země Výchova k občanství 7. ročník Vlast Výchova k občanství 7. ročník Národ |
Stavba věty
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Tvarosloví - slovní druhy
ohebné: 1, 2, 3, 4 - druhy a mluvnické kategorie., 5 - rod, vid, tř., vzor Věty jednočlenné, dvojčlenné, větné ekvivalenty
Skladba: věta jednoduchá a souvětí podřadné |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Informatika 7. ročník Internet a zpracování informací |
Výchova k občanství 7. ročník Kultura Výchova k občanství 7. ročník Obec, region, země Výchova k občanství 7. ročník Vlast Výchova k občanství 7. ročník Národ |
Sloh
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Popis odborný - popis pracovního postupu Výpisek, výtah - hlavní myšlenky textu, grafický záznam. Charakteristika - popis vnitřní: kamarád, spolužák, rodinný příslušník
Životopis - strukturovaný, nestrukturovaný
Žádost jako úřední doklad |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Volný čas Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Já a moje rodina Konverzace v anglickém jazyce 9. ročník Dopis Anglický jazyk 7. ročník Volný čas Anglický jazyk 7. ročník Já a moje rodina |
Literatura
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Balada, romance, povídka
Životopis: beletrie, dokumentární, ke studijním účelům, komerční... |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Konverzace v anglickém jazyce 7. ročník Svět zvířat Výchova k občanství 7. ročník Obec, region, země Výchova k občanství 7. ročník Vlast Anglický jazyk 7. ročník Svět zvířat |
Recitace
třídní kola v 6. a 7. roč. (v 8. a 9. roč. po domluvě)
Recitace
školní kolo v pro žáky 6. - 9. roč. do konce kalendářního roku
Mladý Demosthenes
školní kolo v pro žáky 6. - 9. roč. do konce kalendářního roku
Próza a poezie
pro zájemce do 15 let odeslat do konce kalendářního roku
Soutěž v psaní dopisů
pro zájemce do 15 let odeslat do konce února
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
- 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
- 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence občanské
- 9. Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.
- 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.