ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Český jazyk a literatura


Hana Kozáková, 4  týdně, P
Jazyková výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • JV: užívá správné mluvnické tvary ohebných slovních druhů a tím lépe formuluje text i rozumí jeho obsahu, druhy příslovcí, rozezná spojky P a S
  • prakticky použije jazykové příručky a ověřuje pravopisná pravidla

Tvarosloví včetně neohebných slovních druhů


Základní pravidla psaní velkých písmen - jména vlastní, názvy - zeměpisné, institucí
 

Význam slov- termíny, S a H, slova K a A, slova básnická, knižní výrazy

Obohacování slovní zásoby, tvorba slov

Skladba: věta jednoduchá a souvětí podřadné

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Anglický jazyk

7. ročník

Země, ve které žiji

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Dějepis

7. ročník

Nové obzory 15.-16. století

Dějepis

7. ročník

Český stát ve 14.-16. století

Dějepis

7. ročník

Velké říše raného středověku

Dějepis

7. ročník

Vznik a vývoj českého státu do konce 13.století

Dějepis

7. ročník

Evropa v době rozvinutého středověku

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Stavba věty
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • JV: užívá správné mluvnické tvary ohebných slovních druhů a tím lépe formuluje text i rozumí jeho obsahu, druhy příslovcí, rozezná spojky P a S

Tvarosloví - slovní druhy

ohebné: 1, 2, 3, 4 - druhy a mluvnické kategorie., 5 - rod, vid, tř., vzor
neohebné: s důrazem na příslovečné spřežky a druhy spojek

Věty jednočlenné, dvojčlenné, větné ekvivalenty

Skladba: věta jednoduchá a souvětí podřadné
Větné členy: ZVČ - typy PS, něk. PO + shoda
                      RVČ včetně Doplňku + souřadně spojené větné členy
Skladba: souvětí podřadné a souřadně spojené věty vedlejší
Souvětí podřadné, druhy vět vedlejších, interpunkce, grafy
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Informatika

7. ročník

Internet a zpracování informací

Výchova k občanství

7. ročník

Kultura

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Výchova k občanství

7. ročník

Národ

Sloh
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • patřičně pojmenuje vlastnosti, popíše povahu, schopnosti, jednání a chování
  • tříbí svůj cit pro jazyk, orientuje se ve smyslu sdělení, vyjádří pocity

Popis odborný - popis pracovního postupu

Výpisek, výtah - hlavní myšlenky textu, grafický záznam.

Charakteristika - popis vnitřní: kamarád, spolužák, rodinný příslušník

Životopis - strukturovaný, nestrukturovaný
V literatuře: biografie, autobiografie (životopis v beletrii, dokumentární, komerční...)

Žádost jako úřední doklad
Pozvánka k různým příležitostem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Volný čas

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Já a moje rodina

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Dopis

Anglický jazyk

7. ročník

Volný čas

Anglický jazyk

7. ročník

Já a moje rodina

Literatura
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě vlastního výběru přečte životopis osobnosti, z něhož vybere zákl. informace, zhodnotí a ne/doporučí knihu k přečtení spolužákům
  • LV:na základě tichého čtení převypráví daný text shrne poznatky a dojmy
  • sehraje se spolužáky scénku

Balada, romance, povídka
Lidová a umělá tvorba, char. rysy

Životopis: beletrie, dokumentární, ke studijním účelům, komerční...

Jazykové prostředky
Dějová linie a dějové napětí vyprávění

Komentář

Mimočítanková četba + zápisy ve čtenářských denících

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Konverzace v anglickém jazyce

7. ročník

Svět zvířat

Výchova k občanství

7. ročník

Obec, region, země

Výchova k občanství

7. ročník

Vlast

Anglický jazyk

7. ročník

Svět zvířat

Recitace

třídní kola v 6. a 7. roč. (v 8. a 9. roč. po domluvě)

Recitace

školní kolo v pro žáky 6. - 9. roč. do konce kalendářního roku

Mladý Demosthenes

školní kolo v pro žáky 6. - 9. roč. do konce kalendářního roku

Próza a poezie

pro zájemce do 15 let odeslat do konce kalendářního roku

Soutěž v psaní dopisů

pro zájemce do 15 let odeslat do konce února

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Aktivně vstupuje do výuky, hledá souvislosti mezi novými a již osvojenými poznatky a doplňuje si informace z dalších zdrojů.
  • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
  • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
Kompetence občanské
  • 9. Aktivně pomáhá slovem i činem potřebným spolužákům i lidem mimo školu.
  • 9. Při rozhodování o společných záležitostech hledá přijatelná řešení pro všechny; při hlasování se snaží, aby se ostatní necítili ukřivděni.