ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

7. ročník


Německý jazyk


Lucie Holubová, 2  týdně, P
Uvedení
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Slovní zásoba

    - pozdravy
    - barvy
    - čísla 1 - 10
    - abeceda
    - výslovnost
    - dny v týdnu

     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Matematika

    3. ročník

    Čísla a početní operace do 1 000

    MetodyPostupyFormy práce

    frontální pokusy dle učiva a vybavení kabinetu

    práce s informacemi

    internet, encyklopedie, odborná literatura
    učebnice, historické mapy, časopisy, internet, odborná literatura, historické dokumenty
    archivy, muzea, galerie, historické expozice, knihovny, kulturní památky

    samostatné pozorování

    skupinová práce

    pracovní listy
    s využitím modelů a pracovních listů
    s využitím přírodnin a pracovních listů
    s využitím pomůcek, přístrojů a měřidel, pracovních listů, odborné literatury, počítačových a výukových programů a internetu

    Osobní údaje
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • vyplní základní údaje o sobě do formulářů

    Slovní zásoba

    - představení osoby
    - osobní údaje
     

    Gramatika

    - časování pravidelných sloves
    - časování slovesa sein a mögen
    - zápor nicht
    - stavba věty jednoduché

    Moje rodina
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
    • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
    • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

    Slovní zásoba

    - členové rodiny
    - základní přídavná jména


    Gramatika
    - určitý člen
    - osobní a přivlastňovací zájmena
     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Prvouka

    3. ročník

    Lidé kolem nás

    Moji přátelé
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • hledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a tvoří odpověď na otázku
    • zapojuje se do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem

    Slovní zásoba

    - koníčky
    - tázací zájmena

    Gramatika

    - předložka um při určování času
    - rozdíl mezi Uhr x Stunde
    - otázky uvozené tázacími zájmeny
    - další přivlastňovací zájmena

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Matematika

    4. ročník

    Závislosti, vztahy a práce s daty

    Matematika

    4. ročník

    Čísla a početní operace do 1 000 000

    Vlastivěda

    4. ročník

    lidé a čas

    Vlastivěda

    4. ročník

    místo, kde žijeme

    Škola
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • porozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
    • rozumí jednoduchým pokynům a větám, správně na ně reaguje
    • vyžádá jednoduchou informaci

    Slovní zásoba

    - předměty ve školní tašce + hodící se přídavná jména
    - pokyny ve škole


    Gramatika

    - neurčitý člen

    Klíčové kompetence

    Kompetence k učení
    • 9. Aktivně využívá poznatky a dovednosti jednoho předmětu i v jiných předmětech, při studiu a v běžném životě.
    • 9. Využívá různé zdroje informací, porovnává je podle důležitosti a vypracuje zadaný úkol.
    Kompetence komunikativní
    • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
    Kompetence sociální a personální
    • 5. Dodržuje zásady slušného a společenského chování, vhodně a taktně jedná přiměřeně situaci.