ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Anglický jazyk


Kateřina Kalíšková, 3  týdně, P
Čím budu
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
  • vyplní základní údaje ve formuláři
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • reaguje na jednoduché písemné sdělení

Procvičujeme si a rozšiřujeme slovní zásobu na téma volný čas a volnočasové aktivity, škola, povolání, charakterové vlastnosti člověka

Opakování dosud probraných časů přítomných, minulých a jejich kombinace, budoucí čas
Vazba used to

Tematika pracovních zkušeností a otázka toho, čím bych chtěl/a být v souvislosti s osobními vlastnostmi a schopnostmi

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova k občanství

9. ročník

Člověk hledající svět

Výchova k občanství

9. ročník

Ekonomika, ekonomie

Profesní orientace

8. ročník

Volba profesní orientace

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Čím budu

Výtvarná výchova

9. ročník

Člověk

Oblékání
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích

Zaměřujeme se na tematickou oblast týkající se oblečení, módy a slovní zásobu, která se vztahuje k popisu člověka


Výrazy too a enough

Vývoj módy
Módní trendy
Co je in a co out
Rozhovory v obchodě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Móda a oblékání

Výtvarná výchova

9. ročník

Člověk

Praktické činnosti

9. ročník

Základy ruční práce

Reálie anglicky mluvících zemí
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech

Procvičujeme slovní zásobu na téma reálie anglicky mluvících zemí - VB, USA, Austrálie, Kanada (trocha historie a základní fakta)

Práce s vhodnými texty, příp. mapkami, videi

 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Dějepis

6. ročník

Pravěk

Zeměpis

8. ročník

Evropa

Zeměpis

8. ročník

Západní Evropa

Konverzace v anglickém jazyce

9. ročník

Kultura

Výtvarná výchova

9. ročník

Dějiny výtvarného umění

Výtvarná výchova

9. ročník

Člověk

Výtvarná výchova

9. ročník

Kombinované techniky

Mediální výchova

9. ročník

Práce s informacemi

Mediální výchova

9. ročník

Události a jejich zpracování

Dějepis

9. ročník

1.republika a svět kolem ní

Dějepis

9. ročník

komunismus v SSSR

Výchova k občanství

9. ročník

Ekonomika, ekonomie

Zábava
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vypráví jednoduchý příběh či událost; popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života

Rozšiřujeme si slovní zásobu týkající se různých forem zábavy - TV, film, divadlo, kniha, hudba; popis člověka a jeho pocitů a nálad

Výrazy typické pro předpřítomný čas - for, since
Podstatná jména a od nich odvozená přídavná jména

Život celebrit
Svět filmu a úloha knihy v mém životě

Péče o zdraví
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Tematická oblast slovní zásoby, která je procvičována v tomto oddíle - části lidského těla, péče o zdraví, stravovací návyky, zdravotní problémy a způsoby jejich léčby

    Způsobová slovesa
    Vztažné věty
    So do I/Neither do I

    Návštěva lékaře - rozhovory
    Diety
     

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Výchova ke zdraví

    7. ročník

    Příprava pokrmů

    Výchova ke zdraví

    7. ročník

    Výživa a zdraví

    Praktické činnosti

    7. ročník

    Příprava pokrmů

    Konverzace v anglickém jazyce

    9. ročník

    Naše zdraví a zdravý způsob života

    Svět kolem nás
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace

    Zaměřujeme se na slovní zásobu týkající se životního prostředí a jeho ochrany, přírodních katastrof

    Trpný rod


    Předpověď počasí
    Životní prostředí je třeba chránit

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Přírodopis

    9. ročník

    Ekologie

    Výtvarná výchova

    9. ročník

    Dějiny výtvarného umění

    Výtvarná výchova

    9. ročník

    Člověk

    Výtvarná výchova

    9. ročník

    Kombinované techniky

    Výtvarná výchova

    9. ročník

    Příroda a její proměny

    Praktické činnosti

    9. ročník

    Základy ruční práce

    Mediální výchova

    9. ročník

    Manipulace

    Mediální výchova

    9. ročník

    Různé zdroje informací

    Mediální výchova

    9. ročník

    Práce s informacemi

    Mediální výchova

    9. ročník

    Události a jejich zpracování

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Země - náš domov

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Ekonomika, ekonomie

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Hospodářská politika státu

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Člověk hledající svět

    Informatika

    9. ročník

    Autorské právo

    Klíčové kompetence

    Kompetence k učení
    • 9. Podle svých zkušeností volí nejefektivnější metody a způsoby učení a vědomě je používá.
    • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
    Kompetence k řešení problémů
    • 9. Porozumí problému, pojmenuje ho, uvědomí si problém podle svých schopností, zkušeností a aktivně řeší problém, v případě nedostatku zkušeností (využívá) vyhledává potřebné informace směřující k cíli.
    • 9. Umí si svou práci rozplánovat, aby stihl zadaný problém v daném termínu.
    • 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešil správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
    • 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
    Kompetence komunikativní
    • 9. K tématu si z různých zdrojů vybere takové informace, které podle svého úsudku potřebuje k dalšímu řešení úkolu, porovná je s informacemi, které již měl k dispozici, a propojí je.
    • 9. V různých zdrojích si ověřuje, zda jsou informace pravdivé, a připraví si argumenty pro zdůvodnění svého názoru na ně.
    • 9. Rozlišuje, co chce sdělit, v jaké situaci to sděluje a komu to sděluje, a v závislosti na tom použije vhodné jazykové prostředky.

      Odliší, že má jinak mluvit na malé dítě, svého vrstevníka, dospělého, autoritu nebo například osobu s mentálním handicapem.

    • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
    • 9. Dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt; svou mimikou dává najevo vstřícnost; verbálně i neverbálně dává najevo porozumění pro pocity druhého (přitakává).
    Kompetence pracovní
    • 9. Naplánuje práci do jednotlivých kroků a obhájí ji.
    • 9. Navrhne takové materiály, nástroje a postupy, které nejlépe odpovídají pracovnímu úkolu a připraví je.