ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Hudební výchova


Jiří Balek, 1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti
  • uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu
  • zpívá podle svých dispozic čistě a rytmicky přěsně
  • realizuje podle svých schopností písně


· zpěv jednohlasý, popř. vícehlasý s důrazem na dynamiku, melodii a rytmus
· lidové písně, umělé písně, písně různých žánrů
· zpěv a capella
· zpěv dle dirigentského gesta
· rytmus písní
· orientace v notovém zápisu písní jednohlasých i vícehlasých

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozpozná hudební nástroje, jejich výrazové možnosti
  • reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností

· hra na hudební nástroje
· využití Orfova instrumentáře i klasického nástroje
· tvoření složitějších nástrojových doprovodů rytmických i rytmicko - melodických
· zásady souhry
· snaha o hru v souboru

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozpozná některé z tanců různých hudebních stylů

· pohybový doprovod znějící hudby
· improvizace
· orientace v prostoru
· zásady kultivovaného hudebně - pohybového projevu
 

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zařadí slyšenou hudbu dle stylu
  • postihuje souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
  • orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá hudebně výrazové prostředky

· analýza hudební skladby
· hudební dílo a autor
· počátky hud. dějin v Čechách
· Renesance v Čechách
· Hudební baroko v Čechách
· Klasicismu s romantismus v Čechách
· Jazz a swing v české hudbě
· Vývoj populární hudby v Čechách
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

9. ročník

Přehled slohových útvarů

Informatika

9. ročník

Internet a zpracování informací

Dějepis

9. ročník

Studená válka

Výtvarná výchova

9. ročník

Svět fantazie

Mediální výchova

9. ročník

Manipulace

Mediální výchova

9. ročník

Události a jejich zpracování

Český jazyk a literatura

9. ročník

Literatura 20. století a současnosti

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • 9. Ovlivňuje postup výuky a učení tak, aby pro něj byly přínosné, aktivně žádá objasnění problému, zajímá se o alternativní zdroje informací.
  • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.