ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Zeměpis


Radim Novotný, 1+1  týdně, P
Poloha,státní hranice a postavení České republiky ve světě
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede základní informace o České republice a hodnotí geografické informace z různých zdrojů

Poloha a rozloha
Vývoj státního území
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Mediální výchova

9. ročník

Manipulace

Mediální výchova

9. ročník

Různé zdroje informací

Mediální výchova

9. ročník

Práce s informacemi

Mediální výchova

9. ročník

Události a jejich zpracování

Výchova k občanství

9. ročník

Země - náš domov

Přírodní poměry v České republice
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí přírodní poměry v České republice

Nerostné suroviny
Povrch
Podnebí a počasí
Vodstvo
Ochrany přírody a krajiny

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Přírodopis

9. ročník

Ekologie

Přírodopis

9. ročník

Půda

Průmysl v České republice
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zhodnotí průmysl a zemědělství České republiky

Těžební a energetický
Hutní
Strojírenský
Chemický,gumárenský,výroba papíru a celulozy
Stavebních hmot, skla,porcelánu a keramiky
Spotřební
Potravinářský

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výchova k občanství

9. ročník

Ekonomika, ekonomie

Výchova k občanství

9. ročník

Hospodářská politika státu

Zemědělství v České republice
Dotace učebního bloku:   11
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Zemědělství
    Lesní a vodní hospodářství

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Ekonomika, ekonomie

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Hospodářská politika státu

    Doprava, spoje, cestovní ruch, zahraniční obchod
    Dotace učebního bloku:   10
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • Zhodnotí dopravu, spoje, služby, cestovní ruch , rekreaci a zahraniční obchod České republiky

    Doprava
    Spoje
    Služby
    Cestovní ruch
    Zahraniční obchod

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Mediální výchova

    9. ročník

    Manipulace

    Mediální výchova

    9. ročník

    Různé zdroje informací

    Mediální výchova

    9. ročník

    Práce s informacemi

    Mediální výchova

    9. ročník

    Události a jejich zpracování

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Ekonomika, ekonomie

    Výchova k občanství

    9. ročník

    Hospodářská politika státu

    Kraje České republiky
    Dotace učebního bloku:   18
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • Uvede základní kraje České republiky
    • Uvede základní charakteristiku jednotlivých oblastí České republiky
    • Zhodnotí místní region

    1. Hlavní město Praha
    2. Středočeský kraj
    3. Jihočeský kraj
    4. Plzeňský kraj
    5. Karlovarský kraj
    6. Ústecký kraj
    7. Liberecký kraj
    8. Královéhradecký kraj
    9. Pardubický kraj
    10. Kraj Vysočina
    11. Jihomoravský kraj
    12. Olomoucký kraj
    13. Moravskoslezský kraj
    14. Zlínský kraj

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Informatika

    8. ročník

    Prezentace

    Výtvarná výchova

    9. ročník

    Dějiny výtvarného umění

    Mediální výchova

    9. ročník

    Události a jejich zpracování

    Klíčové kompetence

    Kompetence k učení
    • 9. Aktivně využívá různé zdroje informací, vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejvhodnější. Pro své učení si samostatně zvolí cíle podle vlastních priorit (např. budoucí studium), přijme zodpovědnost za svou volbu.
    Kompetence komunikativní
    • 9. Mluví výrazně, aby sdělil smysl, tempo přizpůsobuje adresátovi i obsahu, ovládá mimiku i gesta.
    Kompetence občanské
    • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.