ŠVP pro šk. rok 2018–2019, v. 12.1
Základní škola Český Krumlov, Za Nádražím 222

Učební osnovy

9. ročník


Tělesná výchova


Jan Vopat, 2  týdně, P
Atletika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Je schopen zařadit do svého pohybového režimu činnosti s konkrétním účelem
    Je schopen zařadit do svého pohybového režimu činnosti s konkrétním účelem
  • Dokáže posoudit úroveň pohybové činnosti a umí označit nedostatky a jejich příčiny
    Dokáže posoudit úroveň pohybové činnosti a umí označit nedostatky a jejich příčiny
  • Naplňuje základní olympijské myšlenky
    Naplňuje základní olympijské myšlenky
  • Umí sledovat pohybovou činnost a dokáže ji vyhodnotit
    Umí sledovat pohybovou činnost a dokáže ji vyhodnotit

Běh vytrvalostní do3000m
Skok daleký-zlepšování techniky a výkonu
Skok vysoký- zlepšování techniky a výkonu
Vrh koulí-zlepšování techniky a výkonu
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Gymnastika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti
    Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti
  • Je schopen se samostatně připravit před konkrétní pohybovou činností
    Je schopen se samostatně připravit před konkrétní pohybovou činností
  • Umí korigovat své zdravotní oslabení
    Umí korigovat své zdravotní oslabení
  • Umí podle svého oslabení zařadit do svého pohybového režimu speciální cvičení
    Umí podle svého oslabení zařadit do svého pohybového režimu speciální cvičení
  • Umí posoudit činnosti, které jsou kontraindikací zdravotního oslabení
    Umí posoudit činnosti, které jsou kontraindikací zdravotního oslabení

Akrobacie-přemet stranou
Hrazda-toč vpřed a vzad
Kruhy- překoty.visy
Trampolínka- jednoduché skoky
Švédská bedna –přeskoky
Bradla
Kladina
Šplh
Rytmická a kondiční gymnastika

Úpoly-střehové postoje, pády stranou, vzad, přetlaky přetahy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Sportovní hry
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zvládá osvojené pohybové dovednosti a upatňuje je ve hrách a soutěžích
    Zvládá osvojené pohybové dovednosti a upatňuje je ve hrách a soutěžích
  • Užívá osvojené názvosloví při hrách a soutěžích
    Užívá osvojené názvosloví při hrách a soutěžích
  • Je schopen vytvořir jednoduchou taktiku družstva
    Je schopen vytvořir jednoduchou taktiku družstva
  • Uplatňuje povinnosti a práva z pohledu hráče, rozhodčího, organizátora
    Uplatňuje povinnosti a práva z pohledu hráče, rozhodčího, organizátora
  • Umí zorganizovat turnaj, závod, turistickou akci na úrovni školy
    Umí zorganizovat turnaj, závod, turistickou akci na úrovni školy
  • Umí zpracovat výsledky a podílí se na jejich prezentaci
    Umí zpracovat výsledky a podílí se na jejich prezentaci

házená, ringo (freesbee), florbal, kopaná, košíková, volejbal, softbal, badminton
základní pravidla + HČJ
Zdokonalení herních situací

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Plavání

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Plavání
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Umí se chovat v neznámém prostředí, předvídá nebezpečí úrazu a přizpůsobuje tak svoji činnost
    Umí se chovat v neznámém prostředí, předvídá nebezpečí úrazu a přizpůsobuje tak svoji činnost

zdokonalování plaveckých stylů. Start z bloků, lovení předmětů, nácvik jednoduchých skoků

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Tělesná výchova

9. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

9. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

9. ročník

Atletika

Tělesná výchova

9. ročník

Zdraví a hygiena

Zdraví a hygiena
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Význam pohybu pro zdraví
    Prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových disbalancí
    Hygiena a bezpečnost při pohybových činnostech

    Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Zdraví a hygiena

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Plavání

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Sportovní hry

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Gymnastika

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Atletika

    Praktické činnosti

    9. ročník

    Základy ruční práce

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Plavání

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Zdraví a hygiena

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Sportovní hry

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Atletika

    Tělesná výchova

    9. ročník

    Gymnastika

    Mediální výchova

    9. ročník

    Manipulace

    Klíčové kompetence

    Kompetence k řešení problémů
    • 9. Umí rozpoznat, zda problém vyřešil správně, tj. porovná svůj výsledek s úkolem, který pojmenoval na počátku, v případě neúspěchu analyzuje svůj postup a hledá nové řešení.
    • 9. Samostatně objektivně zhodnotí úspěšnost řešení problému a vyhodnotí výsledky práce.
    Kompetence sociální a personální
    • 9. Toleruje rozdílnosti (sociálně slabí, hendikepovaní, etnické skupiny, různé somatotypy, atd.), zastane se hendikepovaných a vytváří podmínky pro rovnocennou spolupráci.
    • 9. Vědomě ovládá své emoce, nevyvolává konflikty, umí předvídat možné situace, domýšlet důsledky chování a zodpovědně jednat, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty a mohl být hrdý na svou školu.
    • 9. Je sebekritický a pěstuje zdravé sebevědomí, přijme kritiku, ustoupí ze svých stanovisek a přijme kompromis.
    Kompetence občanské
    • 9. Pravidla potřebná pro danou situaci v případě potřeby sám navrhuje, dokáže je vytvářet; ve sporu se dovolává pravidel.
    • 9. Nepoužívá násilné řešení sporů, vyjedná smír, odmítá agresi proti sobě nebo proti třetí osobě, fyzickému i psychickému násilí ve škole, podle svých možností se mu postaví.
    • 9. Aktivně přijímá a dodržuje zásady ekovýchovy; své nároky a potřeby posuzuje a snaží se omezovat z hlediska trvale udržitelného života.
    • 9. Zná a předvede záchranné i strategické postupy a zásady při krizových situacích; přivolá pomoc, popřípadě ji poskytne; předvídá možná rizika i v nových situacích a prostorech.
    • 9. Upevňuje svůj vztah k prostoru, ve kterém žije, v rámci evropské sounáležitosti i v globálním měřítku.
    Kompetence pracovní
    • 9. Dodržuje bezpečnostní pravidla, pracuje tak, aby chránil zdraví své i ostatních.
    • 9. Na základě hodnocení celé práce pojmenuje příčiny úspěchu i neúspěchu a navrhne úpravy a posuzuje výrobní postupy a materiály, které sám používá, z hlediska jejich bezpečnosti a ochrany životního prostředí.
    • 9. Reálně odhadne své možnosti a vyhodnocuje, v jakých oborech lidského konání by mohl svůj zájem a své vlohy rozvíjet.

      Sestaví erb vlastních úspěchů, očekávání, možností; odhaduje předem některé své výkony a potom srovnává svůj odhad s reálnou situací (vybere si z několika úkolů různé náročnosti, při skupinové práci zvolí úkol podle svých schopností…). Zpracuje vlastní charakteristiku, podle analýzy charakteristik přiřadí vhodné osoby konkrétním činnostem.